    Date: Fri, 31 Oct 2014 00:08:45 +0100
    From: mt <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: dxo optics pro za darmo

    W dniu 2014-10-30 15:51, JDX pisze:

    > No nie wiem. Ja to bym chętnie usłyszał opinię ludzi znających różne
    > wywoływarki na temat darmowego RawTherapee ponieważ tylko tego softu do
    > tej pory używałem (do wywoływania DNG z Canona A650+CHDK i czasami CR2 z
    > 40D).

    Mogę porównać RT z Lr. RT daje imo dużo gorsze efekty jeśli chodzi o
    kontrolę świateł/cieni, gorzej radzi sobie z odszumianiem, daje mniejszą
    kontrolę nad kolorem i nie ma chociażby soft proofingu, gdzie w Lr na
    etapie wołania raw możemy sobie symulować papier i tusz mając
    odpowiednie profile z labu.
    Ponadto RT nie obsługuje dobrze niektórych starszych puszek z
    "nietypową" matrycą jak chociażby S5Pro.
    Robię tylko w rawach i dla mnie warto było wydać te 400 parę zł na Lr.
    Co do darmowych programów, to zależy jaką ma się puszkę. Teraz jest ten
    DxO, dla posiadaczy Sony jest darmowy Capture One Express.
    RT nie jest złym softem, ale też nie jest rewelacyjny jeśli chodzi o
    efekt końcowy.

    --
    marcin