    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Thu, 30 Oct 2014 23:13:38 -0700 (PDT)
    Subject: Re: dxo optics pro za darmo
    From: XX YY <f...@g...com>

    > No nie wiem. Ja to bym chętnie usłyszał opinię ludzi znających różne
    > wywoływarki na temat darmowego RawTherapee ponieważ tylko tego softu do
    > tej pory używałem (do wywoływania DNG z Canona A650+CHDK i czasami CR2 z
    > 40D).
    >
    > A co się tyczy DxO to po wejściu na wskazaną stronę otrzymujemy "This
    > page is under maintenance and will be available on October 31, 2014". A
    > wczoraj stało tam, że będzie dostępna 30 października. :-)

    jak chyba kazdy kiedys testowalem rozne wolarki RAW w tym raw therapie rowniez.
    RT ma prowadzace do gorszych wynikow algorytmy ostrzenia i odszumiania.

    w LT odszumiajac , dostajesz mniejszy spadek ostrosci / rozdzielczosci niz W RT. Z
    kolei w LT ostrzac , nie dostajesz tak duzego wzrostu widzialnosci szumow.

    w sumie po wieu testach wyladowalem w LT i alternatywnie w DPP - jesli szumy ,
    ostrosc nie sa krytyczne.
    co ciekawe, najlepszy kolor dostalem w DPP , czasami robie tak, ze wywoluje w DPP i
    potem majac wzor szukam tego koloru w LT . Da sie , ale nastawy nie sa koniecznie
    bliskie defaultowym , trzeba poszukac.

    Najgorszy walarke moim zdaniem ma corell painntshop, choc pod pozostalymi wzgledami
    jest to calkiem fajny program.

    Warto zakupic LT , i nie daj Boze zeby Adobe wpadlo na taki sam pomysl w stosunku do
    LT jak do PS - dostepnosc tylko w chmurze.

    Tansza alternatywa do LT jest ACR dostepny w PS elements.

    DXO , i ten drugi program dla Phase one , nie pamietm dokladnie nazwy , testowalem
    tez i dalem sobie spokoj. nie dostrzeglem istotnych zalet.

    w sumie to najwazniejze jest dobre poznanie programu , jego ograniczen i slabosci aby
    ich unikac, a w praktyce mozna dojsc kazdym do b. dobrych wynikow , poza jednym
    wyjatkiem chyba - wlasnie wspomnianym corel paintshop