    From: "Sempiterna" <r...@a...pl>
    Newsgroups: pl.comp.os.ms-windows.winnt,pl.comp.pecet
    Subject: Re: dysk dobry, ale nie za bardzo
    Date: Wed, 27 May 2009 19:48:03 +0200

    Użytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    news:vvpq15p57dgm311ejnbgsqdarsnn4mojk8@4ax.com...
    > problemow. sfrmatowalem, go, postawilem swiezy system i te pare
    > programow, ktore powinnym na nim byc. komp chodzil dwa tygodnie, po
    > czym za ktoryms wlaczeniem, pokazal ten sam blad jak na poczatku.

    Pomierz napięcie NA ZACISKACH, pod obciążeniem... jak zmierzysz na
    wolnej wiązce, może nie pokazać spadku napięcia ponad normę.
    Tolerancja jest -5+5 do -5+10%, dwa źródła różnie zeznawały. Ogólnie,
    nie powinno się odchylić więcej, niż o 5 %. Odchyłka w górę nie jest tak
    groźna - urządzenie ma jak pracować, chyba, że napięcie przekroczy
    wytrzymałość elektroniki. Jeśli jednak przekroczy w górę 10 %, to nie
    ryzykuj problemów, tylko przyjrzyj się zasilaczowi. W swoim kompie mam
    jedną wiązkę "molex" z zasilacza, spadek napięcia 5V jest czasem więcej,
    niż o pół wolta, zatem grubo ponad normę... i dysk zachowuje się jak
    uszkodzony. Na szczęście miałem wolną sprawną wiązkę i przełączyłem... a
    uszkodzoną zajmę się później.

    > nie sprawdzalem jeszcze jak sie bedzie zachowywal komp z innym
    > dyskiem, ale moje pytanie jest:
    > czy problem moze byc zwiazany z jakas inna czescia komputera. np.
    > kontroler IDE?

    Np. z połamaną taśmą transmisyjną... Kontrolera raczej się nie
    spodziewam.
    Awaria RAM też raczej powinna inaczej skutkować, najprościej zapuścić
    test... ale tu się nie spodziewam kłopotów z RAM.

    Zdarzają ci się błędy STOP 0xF4? Bywa, że wylatuje przy nagłym
    zatrzymaniu komunikacji z dyskiem, a czasem zaczeka i idzie dalej.
    Komunikacja może stanąć od problemów z zasilaniem, jak i połamanej taśmy
    transmisyjnej. Jednakże, co rzadkie, miałem (jeszcze w jednej z
    poprzednich maszyn) STOP 0xF4 od... stacji flop 3.5'',
    najprawdopodobniej uszkodzony sam napęd - wywalało przy próbie
    korzystania z dyskietki, chwile czytało, stawało i BSoD!