    From: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: eSATA w laptopie, i utrata volumenu na dysku zewnętrznym
    Date: Thu, 31 Mar 2011 11:57:16 +0200

    Użytkownik "pitpull" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie w czym? (pls. opisz to w jednym zdaniu) To wygląda na jakiś
    > niuans związany z obsługą/systemem operacyjnym. Nie sprzętem klasy PC.
    >
    > Jeżeli znika pierwszy sektor z dysku, a dysk działa OK, to jest to problem
    > zdecydowanie programowy. Tablice partycji jak najbardziej można odtworzyć
    > samodzielnie.

    A to, że tam sa dwa dyski połączone w raid 0 w niczym nie przeszkadza?
    Jakoś nie czuję przekonania do robienia backupów na raidzie 0.
    Nie ma możliwości technicznych / organizacyjnych żeby tego używać jako 2
    odrębnych dysków?

    pitpull
    -----------------------------------

    Tak, wiem że wybór RAID 0 na backup może wydawać się dziwny, ale w dyskach
    WD Studio II jest wybór tylko między RAID 0 i RAID 1 (nie ma opcji JBOD). A
    ja właśnie potrzebuję dużo miejsca, bo przechowuję któreś tam z kolei (po 2
    innych HDD, oraz wielkiej liczbie BD) oryginały sowich klipów wideo HD.
    Pliki są wielgachne, bo nagrywam full HD z bitrate'm od 35 do aż 280 Mbps,
    więc świadomie skonfigurowałem ten dysk tak aby miał 4TB a nie 2 TB
    pojemności, i był maksymalnie szybki...

    Bowiem - poza funkcją (zdublowanego wielokrotnie) archiwum, pełni on również
    rolę zewnętrznego źródła surowego materiału, gdy przyjdzie mi ochota albo
    potrzeba edytowania na laptopie...

    Piotr