    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 7 Jun 2016 02:42:35 -0700 (PDT)
    Subject: Re: ekologiczny prad
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 11:09:40 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...
    > W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 19:15:54 UTC+2 użytkownik J.F.
    > napisał:
    > [...]
    >
    > Chile to Chile - ich chwalic za dobra inwestycje.
    > Ale ja ciagle mysle o pradzie w moim gniazdku i tu niestety chilijskie
    > pomysly nie musza sie sprawdzac.
    >
    > A inzyniersko to bedzie: budowac nowa elektrownie weglowa, gazowa,
    > atomowa czy ekologiczna ...

    Zauważ że wszystkie klasyczne elektrownie mają akumulator. Walczak pary nad kotłem, a
    przed turbiną. Gdyby tak sobie wyobrazić że ten walczak jest o rząd wielkości
    większy, a może nawet o dwa rzędy wielkości większy, to żyć nie umierać. Niech tam
    sobie wiatraki się kręca jak chcą, zatrzymują kiedy chcą, elektrowni to nie boli.
    Pytanie jak zrobić tanio zbiornik ciśnieniowy ogromnych rozmiarów. Mamy trochę nowych
    technologii, nowych materiałów, koszty niektórych spadły ostatnio tak, że to już jest
    taniocha. Takie włókno szklane, na ten przykład. A i karbon już do zabawek trafia.