    Subject: Re: galvanotest - macie doświadczenia?
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Date: Fri, 30 Sep 2016 11:23:05 +0200

    W dniu 2016-09-30 o 08:54, Konrad Anikiel pisze:
    > A jak obiekt nie jest płaski i siłą rzeczy nie masz jak utrzymać stałej
    odległości, to jak skalibrujesz skalę?
    Ja tylko teoretyzuję, nie mierzyłem. Ja bym położył znanej wielkości
    przedmiot obok mierzonego. paralaksa, kąt obserwacji nie mają znaczenia.

    Ale w praktyce to może być inaczej.
    Podobnie teraz, mam kupić synowi (10 lat) mikroskop. Jest na etapie
    oglądanie euglen itp. :-)

    Niby pełno do wyboru, ale konkretnie to nie wiem jaki.
    Może okazać się, że ostrość tylko w środku pola obserwacji, czy
    potrzebny stolik krzyżowy itd.
    Może grupa pl.cośtam.biologia żyje? Zaraz zobaczę.

    Robert