  • Data: 2020-04-21 15:09:43
    Temat: Re: gaz do zapalniczek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:83bac64f-ca6c-4b8e-b5a5-d5db67cd87dd@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 20:40:02 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Nie wiem, może tam są dwa wężyki, grawitacyjnie dopływa.

    Jeden wezyk i parownik czesto wysoko.

    >25 lat temu to ja miałem Escorta z gaźnikiem.

    A ja sierre z gaznikiem :-)

    >Błąd, chodziło mi o tankowce LNG.

    I NG dochodzi do silnika tlokowego ?

    >Tylko że tak odparowując zabiera dużo ciepła, a w cylindrze trzeba
    >grzać a nie mrozić. No i zmęczenie.

    Podejrzewam, ze podobnie jak benzyna czy mazut - tez musza odparowac.
    Tylko beznyna nie ma na poczatku -150C ..

    >Ogólne wytyczne. Nie pamiętam numeru tej dyrektywy od kartuszy.

    >Nie ma potrzeby niczego heroicznie podważać. Ja je olewam na codzień.
    >Czasem używam, zależy czy warto w danym projekcie.

    Ciebie byc moze nie obchodza tak mocno, bo tego nie sprzedajesz w
    sklepie.

    Dla producenta/importera jest jednak roznica czy wystarczy wykazac
    "spelnia wymagania normy",
    czy "produkt jest bezpieczny a producent dochowal wsszelkich staran,
    aby taki byl".
    Dziala do pierwszego wypadku, albo i kontroli ...

    >Znaczy gaz w bagażniku?

    Tak. I pewnie smierdolil po calej kabinie.

    >Mieszanka jest z crackingu i z lean FLNG. Porządne FLNG, jak u
    >Shella, rozdzielają gaz ziemny na bardzo czyste frakcje, bo można je
    >drogo sprzedać.

    A potem i tak w wiekszosci sprzedaje sie propan-butan do celow
    grzewczych.

    Crackuja do propanu/butanu ? Czy to sie raczej nie oplaca, bo i tak
    jest tego za duzo ?

    >Czysty butan byłby za drogi do takich kartuszy. No i nieodpowiedni na
    >zimowe warunki.

    w kartuszu masz p-b.
    Ale w zapalniczce butan, czy p-b z wiecej butanu, wiec mozesz kuchenki
    nie zapalic :-)

    J.