-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!pee
r04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostr
ada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <598d6914$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
<ommpjg$562$1@node1.news.atman.pl>
<598f650e$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
<598fed7e$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
<5990012d$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
<59903e9e$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <59903e9e$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: gazowce
Date: Mon, 14 Aug 2017 12:58:32 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 46
Message-ID: <5991825a$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1502708314 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15192 82.143.187.50:53473
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 2631230473
X-Received-Bytes: 3091
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:39342
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:59903e9e$0$15205$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 13-08-17 o 09:35, J.F. pisze:
>> "Jest to oczywiście rozważanie czysto teoretyczne, ulatniający się
>> gaz
>> powstały z LNG tworzy mieszankę wybuchową przy zawartości w
>> powietrzu od
>> 5 do 15%, jest więc mało prawdopodobne, aby zaistniały tego typu
>> warunki"
>Bardzo ładnie napisane. Przecież ten gaz się stopniowo ulatnia i
>stopniowo zmniejsza się jego procentowa zawartość w powietrzu. W
>zbiorniku jest 100%. Na końcu 0%. Widzisz powód, by tego 5~15% po
>drodze
>nigdzie nie było?
Widze. Zbiornik jest szczelnie zamkniety, powietrza sie tam nigdy nie
wpusza, 0% to bedzie gdy w srodku nie ma grama cieczy, a ciagle
calkowicie wypelniony gazowym metanem.
Wiec chodzi nam raczej o to, ze izolacja termiczna zbiornika nie jest
idealna, ten metan powolutku paruje, trzeba go wypuszczac, bo inaczej
zbiornik rozsadzi, wiec dookola statku gromadzi sie chmura gazu
zmieszanego z powietrzem ... i potem wystarczylaby jedna zapalka ...
Tylko ze - metan lekki gaz, wiec poleci w gore i mysle ze tego
krytycznego stezenia nie bedzie.
Oczywiscie gdzies tam z upustowej rury wylatuje 100% metan, wiec tam
ryzyko jest.
Ale palarni tam nie ma, a nawet jak sie zapali, to sie zawor zakreci,
plomien zgasnie.
I tylko temperatura psuje moj piekny widok, bo zimny metan jest
ciezki. Ale w miare mieszania z powietrzem temperatura sie wyrowna.
Podejrzewam zreszta, ze normalnie sie tak nie upuszcza, bo mozna tym
nadmiarem silnik napedzac.
A w razie potrzeby to mozna jeszcze wylot celowo zapalic, i zrobic
"pochodnie" jak w rafinerii.
O. ladnie opisane
https://en.wikipedia.org/wiki/LNG_carrier
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.08.17 14:16 J.F.
- 14.08.17 16:24 4...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=