eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriagazowce › Re: gazowce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!pee
    r04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
    rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <598d6914$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <ommpjg$562$1@node1.news.atman.pl>
    <598f650e$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <598fed7e$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <5990012d$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <59903e9e$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <59903e9e$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: gazowce
    Date: Mon, 14 Aug 2017 12:58:32 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 46
    Message-ID: <5991825a$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1502708314 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15192 82.143.187.50:53473
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 2631230473
    X-Received-Bytes: 3091
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:39342
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:59903e9e$0$15205$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 13-08-17 o 09:35, J.F. pisze:
    >> "Jest to oczywiście rozważanie czysto teoretyczne, ulatniający się
    >> gaz
    >> powstały z LNG tworzy mieszankę wybuchową przy zawartości w
    >> powietrzu od
    >> 5 do 15%, jest więc mało prawdopodobne, aby zaistniały tego typu
    >> warunki"

    >Bardzo ładnie napisane. Przecież ten gaz się stopniowo ulatnia i
    >stopniowo zmniejsza się jego procentowa zawartość w powietrzu. W
    >zbiorniku jest 100%. Na końcu 0%. Widzisz powód, by tego 5~15% po
    >drodze
    >nigdzie nie było?

    Widze. Zbiornik jest szczelnie zamkniety, powietrza sie tam nigdy nie
    wpusza, 0% to bedzie gdy w srodku nie ma grama cieczy, a ciagle
    calkowicie wypelniony gazowym metanem.

    Wiec chodzi nam raczej o to, ze izolacja termiczna zbiornika nie jest
    idealna, ten metan powolutku paruje, trzeba go wypuszczac, bo inaczej
    zbiornik rozsadzi, wiec dookola statku gromadzi sie chmura gazu
    zmieszanego z powietrzem ... i potem wystarczylaby jedna zapalka ...

    Tylko ze - metan lekki gaz, wiec poleci w gore i mysle ze tego
    krytycznego stezenia nie bedzie.
    Oczywiscie gdzies tam z upustowej rury wylatuje 100% metan, wiec tam
    ryzyko jest.
    Ale palarni tam nie ma, a nawet jak sie zapali, to sie zawor zakreci,
    plomien zgasnie.

    I tylko temperatura psuje moj piekny widok, bo zimny metan jest
    ciezki. Ale w miare mieszania z powietrzem temperatura sie wyrowna.

    Podejrzewam zreszta, ze normalnie sie tak nie upuszcza, bo mozna tym
    nadmiarem silnik napedzac.
    A w razie potrzeby to mozna jeszcze wylot celowo zapalic, i zrobic
    "pochodnie" jak w rafinerii.

    O. ladnie opisane
    https://en.wikipedia.org/wiki/LNG_carrier


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: