    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: googlem na zachod?
    Date: Tue, 13 Jun 2017 17:28:14 +0200

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup
    W dniu 13.06.2017 o 15:27, J.F. pisze:
    >no mi zjadło dość dużą część pakietu 500MB...

    Telefon zanotowal 38MB na te ~800km, ale rozliczenia roamingowe moga
    byc drastycznie inne.

    >to lipa - nigdy w here z traffic'a nie korzystałem,

    To akurat moze byc specyfika trasy/kraju.
    Jak ze Zgorzelca chesz na poludnie, tzn np Stuttgart, a dokladniej to
    z powrotem w piatek,
    to najpierw sa dwie autostrady do wyboru - i obie zapchane, a od
    Bayreuth jedna prowadzi.
    I nie bardzo jest jak ominac.
    Z Niemcami jezdzilem - tez grzecznie stali. Radia sluchali, nawigacje
    mieli, TMC lapali - a i tak stali.
    I tylko mowili "jak zwykle".

    Prawdopodobnie na omijaniu to tez stracisz sporo czasu, wiec sie nie
    bardzo oplaca.

    >ale jako mapa offline jest wystarczająco dobra - zjeździłem z nią pół
    >europy.

    A mnie sie nie podoba kompletnie. Zoomu nie moge ustawic, bo jak sobie
    pomniejsze to wchodzi w jakis tryb, gdzie nie nawiguje ani nie sledzi.
    Widze tylko kawaleczek, a lubie miec szerszy widok.

    >Przynajmniej w przeciwieństwie do wujka gogla wie, że Berlin ma
    >obwodnicę ;)

    Taaa, kiedys, jak sie jeszcze Ovi nazywala, to mnie skierowala na
    obwodnice Poznania, choc jej srodek nie byl jeszcze nawet zaczety.
    Jak po roku mapy poprawili, to skasowali te odcinki, ktore juz byly od
    roku w uzytkowaniu.
    Potem mialem podobny numer z inna droga - juz jest na mapie, a dopiero
    w budowie.

    Ale Berlin ?
    Dzis gogle z Olszyny do Hamburga prowadzi dookola.

    A nie, jeszcze ciekawiej - prowadzi przez srodek, alternatywne trasy
    to dostac sie do A12, co wychodzi dluzej.

    Jak przestawie punkt startowy tuz pod Berlin, to nadal prowadzi przez
    srodek, a alternatywa gdzies za Brandenburg - dluzsza o godzine i 60
    km.

    Jak przestawie punkt koncowy blisko za Berlin, to nagle prowadzi
    Ringiem, jest 23km dalej, ale 9 minut krocej niz przez miasto.
    Jakies korki czy wypadki moga latwo te 9 minut odwrocic .

    Cos mu ten Branderburg bruzdzi.

    Ciekawe jak to w trasie by bylo - bedzie prowadzic po raz zafiksowanej
    trasie, czy co kawalek poszuka lepszej ... i moze Berlin ominie.
    A moze nie warto nadrabiac km dla tych 9 minut ? :-)

    >Google maps wydają się najlepsze, ale szkoda mi tyle transferu, a nie
    >da się pobrać całej europy na telefon.

    Za 2 dni ma byc taniej :-)

    J.