  • 1. Data: 2017-06-13 14:20:36
    Temat: googlem na zachod?
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    zniesli, czy tam - zmniejszyli oplaty za roaming....
    czyli moze sie nie przejmowac jakimis navi i po prostu odpalic googla?
    ile danych pochlonie taka navi googla w przeliczeniu na 1000 km trasy?
    10 mega? 1 giga?

  • 2. Data: 2017-06-13 14:44:39
    Temat: Re: googlem na zachod?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 13.06.2017 o 14:20, abn140 pisze:
> [...]
    > czyli moze sie nie przejmowac jakimis navi i po prostu odpalic googla?
    > ile danych pochlonie taka navi googla w przeliczeniu na 1000 km trasy?

    najprawdopodobniej kilkaset MB (do 0,5GB) - od granicy PL gdzieś tak do
    Chorwacji zjadło o ile dobrze pamiętam z 300MB, a może i więcej. Nadal
    trochę za dużo.
    Może ktoś próbował kawałkami pobrać całą mapę googla na telefon (w
    sensie całej europy lub dużej części?)
    Dla odmiany - testował ktoś ile zeżre mapa Here jeżeli mamy ją pobraną
    na telefon i korzystamy tylko z traffica?

    Łukasz

  • 3. Data: 2017-06-13 15:27:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości
    >Dla odmiany - testował ktoś ile zeżre mapa Here jeżeli mamy ją
    >pobraną na telefon i korzystamy tylko z traffica?

    Ostatnia wycieczka do Niemiec kosztowala ponoc 50zl w dwa dni, ale nie
    analizowalem szczegolowo czemu az tyle.

    A traffic w here ... no coz pokazywal dokladnie gdzie sie korek
    zaczyna, gdzie konczy, ale nie zaproponowal objechania trasy, wiec w
    zasadzie mozna sobie darowac - ile masz stac, tyle bedziesz stal :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-06-13 16:08:47
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 13.06.2017 o 15:27, J.F. pisze:

    > Ostatnia wycieczka do Niemiec kosztowala ponoc 50zl w dwa dni, ale nie
    > analizowalem szczegolowo czemu az tyle.

    no mi zjadło dość dużą część pakietu 500MB...

    > A traffic w here ... no coz pokazywal dokladnie gdzie sie korek zaczyna,
    > gdzie konczy, ale nie zaproponowal objechania trasy, wiec w zasadzie
    > mozna sobie darowac - ile masz stac, tyle bedziesz stal :-)

    to lipa - nigdy w here z traffic'a nie korzystałem, ale jako mapa
    offline jest wystarczająco dobra - zjeździłem z nią pół europy.
    Przynajmniej w przeciwieństwie do wujka gogla wie, że Berlin ma obwodnicę ;)
    Google maps wydają się najlepsze, ale szkoda mi tyle transferu, a nie da
    się pobrać całej europy na telefon.

    Łukasz

  • 5. Data: 2017-06-13 16:31:58
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 13.06.2017 o 16:08, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > obwodnicę ;)
    > Google maps wydają się najlepsze, ale szkoda mi tyle transferu, a nie da

    a może Sygic? korzystał ktoś z tego w europie? 20euro za dożywotnią
    licencję to nie tak dużo

    Łukasz

  • 6. Data: 2017-06-13 17:28:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup
    >no mi zjadło dość dużą część pakietu 500MB...

    Telefon zanotowal 38MB na te ~800km, ale rozliczenia roamingowe moga
    byc drastycznie inne.

    >to lipa - nigdy w here z traffic'a nie korzystałem,

    To akurat moze byc specyfika trasy/kraju.
    Jak ze Zgorzelca chesz na poludnie, tzn np Stuttgart, a dokladniej to
    z powrotem w piatek,
    to najpierw sa dwie autostrady do wyboru - i obie zapchane, a od
    Bayreuth jedna prowadzi.
    I nie bardzo jest jak ominac.
    Z Niemcami jezdzilem - tez grzecznie stali. Radia sluchali, nawigacje
    mieli, TMC lapali - a i tak stali.
    I tylko mowili "jak zwykle".

    Prawdopodobnie na omijaniu to tez stracisz sporo czasu, wiec sie nie
    bardzo oplaca.

    >ale jako mapa offline jest wystarczająco dobra - zjeździłem z nią pół
    >europy.

    A mnie sie nie podoba kompletnie. Zoomu nie moge ustawic, bo jak sobie
    pomniejsze to wchodzi w jakis tryb, gdzie nie nawiguje ani nie sledzi.
    Widze tylko kawaleczek, a lubie miec szerszy widok.

    >Przynajmniej w przeciwieństwie do wujka gogla wie, że Berlin ma
    >obwodnicę ;)

    Taaa, kiedys, jak sie jeszcze Ovi nazywala, to mnie skierowala na
    obwodnice Poznania, choc jej srodek nie byl jeszcze nawet zaczety.
    Jak po roku mapy poprawili, to skasowali te odcinki, ktore juz byly od
    roku w uzytkowaniu.
    Potem mialem podobny numer z inna droga - juz jest na mapie, a dopiero
    w budowie.

    Ale Berlin ?
    Dzis gogle z Olszyny do Hamburga prowadzi dookola.

    A nie, jeszcze ciekawiej - prowadzi przez srodek, alternatywne trasy
    to dostac sie do A12, co wychodzi dluzej.

    Jak przestawie punkt startowy tuz pod Berlin, to nadal prowadzi przez
    srodek, a alternatywa gdzies za Brandenburg - dluzsza o godzine i 60
    km.

    Jak przestawie punkt koncowy blisko za Berlin, to nagle prowadzi
    Ringiem, jest 23km dalej, ale 9 minut krocej niz przez miasto.
    Jakies korki czy wypadki moga latwo te 9 minut odwrocic .

    Cos mu ten Branderburg bruzdzi.

    Ciekawe jak to w trasie by bylo - bedzie prowadzic po raz zafiksowanej
    trasie, czy co kawalek poszuka lepszej ... i moze Berlin ominie.
    A moze nie warto nadrabiac km dla tych 9 minut ? :-)

    >Google maps wydają się najlepsze, ale szkoda mi tyle transferu, a nie
    >da się pobrać całej europy na telefon.

    Za 2 dni ma byc taniej :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-06-13 18:21:11
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13-06-2017 o 16:08, ddddddddddddd pisze:

    > to lipa - nigdy w here z traffic'a nie korzystałem, ale jako mapa
    > offline jest wystarczająco dobra

    No to nie jeździłeś z dobrą.
    Koło I-go czy AM toto nawet nie leżało.

  • 9. Data: 2017-06-13 18:23:15
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    ddddddddddddd <d...@f...pl> wrote:

> [...]
    > Dla odmiany - testował ktoś ile zeżre mapa Here jeżeli mamy ją pobraną
    > na telefon i korzystamy tylko z traffica?

    Zauważcie moi drodzy, że Google Maps pozwala na pracę z mapami ściągniętymi
    wcześniej na telefon, np w domu. Offline.

    Używam tego często w Kanadzie - pokazuje lokalizację na mapie bez
    włączonego roamingu danych.

    Natomiast do opracowywania trasy potrzebuje połączenie z serwerem, ale
    sądzę ze takie wyznaczenie trasy zassie mniej danych niż setki megabajtów
    map.

  • 8. Data: 2017-06-13 18:23:15
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > zaczyna, gdzie konczy, ale nie zaproponowal objechania trasy, wiec w
    > zasadzie mozna sobie darowac - ile masz stac, tyle bedziesz stal :-)

    Próbowałeś już Waze?

  • 10. Data: 2017-06-13 18:32:03
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13-06-2017 o 18:23, Pszemol pisze:

    > Zauważcie moi drodzy, że Google Maps pozwala na pracę z mapami ściągniętymi
    > wcześniej na telefon, np w domu. Offline.

    Ale nie gdy ma połączenie z internetem - wtedy ściąga dane bezpośrednio.

    > Używam tego często w Kanadzie - pokazuje lokalizację na mapie bez
    > włączonego roamingu danych.

    Ale info o korkach wtedy nie masz, więc działa jak każda inna nawigacja
    offlinowa, tyle że o miernych możliwościach.