    From: Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: hala katowice
    Date: Thu, 01 Jan 2009 15:45:54 +0100

    Dnia 2009-01-01 15:23, Użytkownik Konrad Anikiel napisał:

    > A co z okresową kalibracją? Z naprężeniami termicznymi, zmiennymi w
    > czasie, zmęczeniem materiału?

    Ja bym tu widział nie tyle tensometry ile czujniki przemieszczeń.
    Projektant określa w jakim zakresie powinny zmieniać się przemieszczenia
    punktów konstrukcji pod wpływem zmian obciążenia, temperatury itp. Jak
    zacznie się robić więcej to jest sygnał że coś niedobrego się dzieje.
    Tak się np. monitoruje konstrukcje współpracujące z gruntem (choćby
    ściany szczelinowe). Jak przemieszczenia zaczynają gwałtowanie narastać
    powyżej wartości przewidzianych przez projektanta to szuka się przyczyny
    co niedobrego się stało.

    --
    Michał Grodecki
    Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy