  • 11. Data: 2009-04-26 11:35:55
    Temat: Re: [hdd] ciekawostka
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-04-26 12:37, Mikolaj Tutak napisał:

    > Tprawdopodobnie tak, ale należy pamietać ze "master" musi być na koncu
    > tasmy gdyz pełni role terminatora szyny.

    Podaj źródło tej informacji.
    Aż sprawdziłem u siebie, mam odwrotnie niż piszesz i wszystko działa ok
    (transfery OK, tryby OK, brak błędów itp). Nigdy na to nie zwracalem
    uwagi i nigdy nie miałem z tym probloemu.
    Wiem, że urządzenia SCSI muszą być terminowane ale ATA/IDE??

    --
    Cz.

  • 12. Data: 2009-04-26 11:38:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mikolaj Tutak napisał:

    > "Slave" nie terminuje szyny, tylko kontroler i naped "master".

    A można prosić o jakieś źródła?

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2009-04-26 12:06:36
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > A można prosić o jakieś źródła?

    www.google.pl?

    Magistrale terminuje sie na koncach, tak aby minimalizowac odbicia. Dlatego
    właśnie wymagane jest podłączenie mastera na koncu magistrali ATA.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 14. Data: 2009-04-26 12:11:00
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    identyfikator: 20040501 wrote:
    > uszkodziła mi się taśma w kieszeni tracer, więc kupiłem kabelek ATA,
    > rozebrałem złącza w kieszeni, uciąłem kawałek kabelka na wymiar
    > zacisnąłem złącza i co... nie działa to znaczy działa jako ATA33, a jako
    > ATA66 już nie chce, ciekawa ta kompatybilność elektromagnetyczna...

    Bo kontroler wykrył "zwykły" kabel, dla ata66 musi być taśma taka gęsta
    która ma na przemian linie sygnałowe i masę, do tego jest specjlna
    wtyczka która to odpowiednio łączy, najlepiej kupić kabelek ata66 i
    podłączyć bez obcinania :)

    --
    -----
    Pozdr

  • 15. Data: 2009-04-26 12:15:45
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-04-26 14:06, Mikolaj Tutak napisał:

    > www.google.pl?
    >
    > Magistrale terminuje sie na koncach, tak aby minimalizowac odbicia.
    > Dlatego właśnie wymagane jest podłączenie mastera na koncu magistrali ATA.

    Nie umiesz podać źródła Swojej informacji i odsyłasz nas do google?
    Wygodne ale bezsensowne rozwiązanie.
    Jeśli nie podasz wiarygodnego źródła na temat tej informacji (dla
    ATA/IDE) to twierdzę, że głupoty piszesz.

    --
    Cz.

  • 16. Data: 2009-04-26 12:27:39
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Czarek wrote:

    > Podaj źródło tej informacji.

    Googla nie masz? :-)

> [...]
    > zwracalem uwagi i nigdy nie miałem z tym probloemu.
    > Wiem, że urządzenia SCSI muszą być terminowane ale ATA/IDE??

    A w ATA/IDE to jakis inny prad plynie niz w SCSI? Od pewnej szybkosci
    terminacja jest konieczna bo sie właśnie jaja zaczynaja robić.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 17. Data: 2009-04-26 13:43:29
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-04-26 14:27, Mikolaj Tutak napisał:

    > A w ATA/IDE to jakis inny prad plynie niz w SCSI? Od pewnej szybkosci
    > terminacja jest konieczna bo sie właśnie jaja zaczynaja robić.

    Pieprzysz bez sensu. Tak, inny prąd płynie. W innym kolorze. Pasuje??
    Podaj sensowne argumenty a nie do googla odsyłasz.
    Wiesz, że gdzieś dzwoni tylko nie wiesz gdzie.

    --
    Cz.

  • 18. Data: 2009-04-26 13:56:10
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > www.google.pl?
    >
    > Magistrale terminuje sie na koncach, tak aby minimalizowac odbicia.
    > Dlatego właśnie wymagane jest podłączenie mastera na koncu magistrali ATA.

    Akurat Ultra-ATA jest terminowana poprzez szeregowy rezystor umieszczony
    przy nadajniku. Czy dysk jest master czy slave nie ma znaczenia, bo dysk
    nie terminuje magistrali w odroznieniu od SCSI.

  • 19. Data: 2009-04-26 14:05:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mikolaj Tutak napisał:

    > www.google.pl?

    To www.google.pl jest *źródłem* informacji?! Naiwność ludzka wciąż mnie
    zaskakuje! (Chodzi mi o informacje w rodzaju specyfikacji technicznych,
    a nie o zbiór linków do tego, co ktoś głupio lub mądrze napisał.)

    > Magistrale terminuje sie na koncach, tak aby minimalizowac odbicia.

    Magistrale? Minimalizować odbicia? Terminuje się? Tak ogólnie, wszystkie
    magistrale? Na zasadzie "bo www.google.pl podaje, że magistrale trzeba
    terminować"?

    > Dlatego właśnie wymagane jest podłączenie mastera na koncu magistrali ATA.

    Na końcach magistrali SCSI należało wpinać terminatory. Z tym że taki
    łańcuch kabli mógł mieć w sumie dobrych kilka metrów. Z kablem długości
    45cm, jak w ATA, to nawet SCSI działa bez terminatorów.

    W schyłkowym okresie technologii SCSI niektóre urządzenia miały już
    wbudowane terminatory. To znaczy zamiast wpinać wtyczkę z opornikami,
    można było przełączyć zworkę (lub nawet doprowadzić sygnał programowo)
    i już zmieniał się układ elektryczny interfejsu. Ale przestawienie
    zworki master/slave w dyskach ATA takich rzeczy nie robi. Z tą różnicą
    impedancji złącz dysków master i slave, to po prostu brednie.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2009-04-26 14:08:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Czarek napisał:

    > Pieprzysz bez sensu. Tak, inny prąd płynie. W innym kolorze. Pasuje??
    > Podaj sensowne argumenty a nie do googla odsyłasz.
    > Wiesz, że gdzieś dzwoni tylko nie wiesz gdzie.

    Przecież widać kto i gdzie przydzwonił. Aż się echo niesie (bo magistrala
    Usenetu niezaterminowana i odbija się od każdego serwera).

    --
    Jarek