  • 21. Data: 2012-02-15 22:03:59
    Temat: Re: [hrdw] ssd ze zrownoleglaniem
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-02-15 22:15, Marcin Biegan pisze:

    > albo 5TB :) i 6GB/s bandwidth:
    > http://www.sabrepc.com/p-2521-fusion-io-fs6-802-640-
    cs-0001-512tb-iodrive-octal-multi-level-cell.aspx

    Testowałem fusion io, ale jakaś wersję sprzed roku z małą pojemnością. W
    tamtym czasie OCZ biło ich i ceną i prędkością... Zresztą ostatnio
    dostałem ofertę na dyski fusionIO od TK i ta cena :) Fakt że produkt
    finalny też nie jest tani, ale tam dysk o pojemności 128GB jest 4x
    droższy od 960GB z OCZ :P Na polskie warunki cena przekreśla wszystko.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 22. Data: 2012-02-15 22:06:19
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-15 22:47, Edek pisze:

    > iodrive-octal-multi-level-cell.aspx

    > Pozwolę sobie przypomnieć tego posta za 5 lat ;)

    Bo wtedy każdy będzie mieć takiego pendrive
    czy spodziewasz się załamania owego linowego
    (na skali logarytmicznej) prawa? ;)

    pzdr
    bartekltg

  • 23. Data: 2012-02-15 22:31:30
    Od: " " <f...@g...pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > Ale co w tym dziwnego. PrzecieĹź to od zawsze
    > 'jest na wykładach'
    > http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?title=MN06#Hie
    rarchia_pami.C4.99ci
    > Ĺťadne zaskoczenie, Ĺźadna tajemnica;)

    > Bardzo rozsądne wytłumaczenie tłumaczenie.
    > Hmm, coś nie mogę znaleść porównania prędkośći
    > mov rejest rejestr
    > mov rejestr pamiec
    > mov pamiec rejestr
    >
    > http://www.intel.com/content/dam/doc/manual/64-ia-32
    -architectures-software-
    dev
> [...]
    > Główna różnica to 'inna kolejność działań'.
    >
    > Algorytm naiwny olewający sprawę cache jest ponad 100 razy gorszy.
    >
    > Przeanalizuj różnicę między "ijk" a "ikj". Trywialna zamiana,
    > a przyspieszenie o kilkanaście razy.
    >
    > [na różnych precesorach wyniki są oczywisćie różne. choćby
    > algorytmy blokowe mają optimum dla różnych rozmiarów bloku,
    > ale prawidłowość pozostaje
    > T_naiwny >> T_{z pomysłem} > T_specjalistyczny ]
    >
    > Oczywiście, trzeba wiedzieć, gdzie to jest istotne.
    > Tu mielimy wielokrotnie dany obszar, więc zysk jest duży.
    > Gdzie indziej może nie być. W przeszukiwaniu binarnym bazy

    mniej chodzi o zaskoczenie czy tajemnice (choc chyba rejestry
    maja swoje powody by byc szybsze ) co po prostu o zwykla istotnosc
    tego faktu

  • 24. Data: 2012-02-15 22:38:34
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 23:06:19 +0100 bartekltg napisał:

    > Bo wtedy każdy będzie mieć takiego pendrive

    Chyba już jest interfejs eksportujący PCIEx poza kompa (Thunderbolt).

    czy spodziewasz się
    > załamania owego linowego (na skali logarytmicznej) prawa? ;)

    Zależy od punktu widzenia, zmienna czasu zakrzywi przestrzeń... ;)
    W ogóle szybkość SSD zależy od punktu widzenia, jak cie nie stać
    to są awaryjne, wcale nie szybsze, małe i drogie, a jak cie stać
    to nagle mają megaIOPSy.

    Edek

  • 25. Data: 2012-02-15 23:11:55
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-15 23:38, Edek pisze:

    > Chyba już jest interfejs eksportujący PCIEx poza kompa (Thunderbolt).

    Coraz większe częstotliwości, kabelki z miedzianego drutu
    zmieniają sie w falowody... czekam na upowszechnienie się
    interfejsów światłowodowych:)

> [...]

    > W ogóle szybkość SSD zależy od punktu widzenia, jak cie nie stać
    > to są awaryjne, wcale nie szybsze, małe i drogie, a jak cie stać

    Do domu to jednak poczekam aż stanieją. Mieszkanie
    też trzeba kupić;)

    pzdr
    bartekltg

  • 26. Data: 2012-02-15 23:16:57
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-15 23:31, f...@g...pl pisze:

    > mniej chodzi o zaskoczenie czy tajemnice (choc chyba rejestry

    A mnie właśnie chodzi o to, ze to żadne zaskoczenie,
    bo o tym 'jest w szkole'.

    > maja swoje powody by byc szybsze ) co po prostu o zwykla istotnosc
    > tego faktu

    Rejestr to nie jest jakiś obszar pamięci, tylko jakby
    łapka procesora. Procesor zawsze wie, gdzie ma łapki.

    I jak mu każesz zrobić moc eax ebx to wie, ze ma przełozyć
    z drugiej łapki do pierwszej.

    Jak dostanie mov eax [ebx] to musi siegnąć do pamięci
    pod odpowiedni adres (sprawdzajac, czy jest on na biurku,
    czyli za cache, czy jednak trzeba wzywać kuriera z RAMu)
    i dopiero sięgnąć jednoą lapką tam, gdzie wskazuje druga
    i pobrać. I pobrać z dużego i zabałagonionego biurka.

    pzdr
    bartekltg

  • 27. Data: 2012-02-15 23:50:34
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Thu, 16 Feb 2012 00:11:55 +0100 bartekltg napisał:

    > Do domu to jednak poczekam aż stanieją. Mieszkanie też trzeba kupić;)

    Czy ja wiem, ja już nie potrafię pracować na kompie bez SSD. Może nie
    taki, o jakich mowa powyżej, ale przyzwoity 128G daje radę.

    Edek

  • 28. Data: 2012-02-16 16:17:49
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-16 00:50, Edek pisze:

    > Czy ja wiem, ja już nie potrafię pracować na kompie bez SSD. Może nie
    > taki, o jakich mowa powyżej, ale przyzwoity 128G daje radę.

    A co ja tam włożę, waciki? ;)

    A na serio?
    System? -pewnie coś da, zwłaszcza bootowanie.

    Swap. Ok. Z drugiej strony, właśnie idzie do mnie paczka z 8GB RAMu
    aby łączna mocą 12 problem wyeliminować przy 'domowych zabawach'.

    Coś jeszcze? Programy? Chyba nie ma sensu wszystkich.

    W sumie zostanie ~100GB na fajny bufor.

    Zrobiłem sobie testy jakimś prostym programikiem.
    Zapis-odczyć ciagły ok 100MB/s
    Losowo Kawałkami po 0.5MB - 50MB/s
    Losowo kawałkami po 4kb 0.5MB/s

    Dwustukrotny spadek wydajności ładnie.

    Nadal jednak miałbym wątpliwości. A Szkotem nie jestem;)
    No i mam 'tylko' SATA300

    pzdr
    bartekltg

  • 29. Data: 2012-02-16 20:13:47
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Thu, 16 Feb 2012 17:17:49 +0100 bartekltg napisał:

    > A co ja tam włożę, waciki? ;)

    Nie podejrzewam cię o fetysz zdjęć HD wacików ;)

> [...]
    > łączna mocą 12 problem wyeliminować przy 'domowych zabawach'.
    >
    > Coś jeszcze? Programy? Chyba nie ma sensu wszystkich.

    Nie wiem, co mi tyle zajmuje. Zazwyczaj dwa systemy, po 10 wersji
    różnych cud, sdków i innych badziewi, trochę baz (niewielkich w sumie),
    jakoś to miejsce schodzi. 80 by wystarczyło, 64 z trudem, a nie chcę
    kupować nowego za rok dwa.

> [...]
    > kawałkami po 4kb 0.5MB/s
    >
    > Dwustukrotny spadek wydajności ładnie.
    >
    > Nadal jednak miałbym wątpliwości. A Szkotem nie jestem;)

    Zrobiłem test na starszym, 25M przy 4k write. Trochę lipny test, ale
    w praktyce jest podobnie.

    Też mam SATA300, ale ponieważ mi sekwencyjny zapis/odczyt nie robi
    różnicy (nie kopiuję żadnych filmów pomiędzy ssd), to mi to wisi.
    Nawet odkryłem, że driver [1] czasem przełącza link w tryb 1.5Gb, ale tego
    nigdy nie zauważyłem używając, niepotrzebnie ;) zajrzałem do logów.

    Bottom line: jeżeli cykl kompilacja-uruchomienie zajmuje 1m20s
    zamiast 7m50s, to ja to lubię.

    Edek

    [1] trochę skasztaniony driver do jakiegoś IC Marvela, nie chce mi się
    szukać.

  • 30. Data: 2012-02-17 09:56:25
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > Piękna rzecz. Dobrze, że uświadomiliście mi istnienie czegoś
    > takiego. Drogie koszmarnie, ale taki 1T 'prawie RAMu'*)
    > w paru przypadkach może się przydać.
    >
    > *) to prawie i w cenie
    > $3600 za 960GB to 3.7$/GB
    >
    > A RAM juz od jakiś $7/GB
    >
    > Ale ma się terabajt czegoś bardziej podręcznego bez angażowania
    > klastra.

    Ma ktoś możliwość uruchomienia na podobnym sprzęcie programu, który
    na ogromnym pliku (np. 10 razy większym niż dostępna ram w komputerze)
    ustawia głowice w losowym miejscu i na przemian zapisuje losowy jeden
    bajt albo odczytuje?

    Interesuje mnie ilosc operacji wejscia/wyjsca na sekunde w zależności od
    ceny.

    Z góry dzięki, pozdrawiam.