  • 11. Data: 2016-04-18 18:13:20
    Temat: Re: hurtowe programowanie AVR ?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Ok, to potrzebuję kolejno wykonać :
    > avrdude -p atmega8 -c usbasp -P usb -u -U lfuse:w:0x3F:m -U
    > hfuse:w:0xC8:m
    > avrdude -p atmega8 -c usbasp -P usb -U
    > flash:w:"C:\Users\sundayman\Desktop\Ziff preprogram files\Firmware
    > 851\M8\M8 hardware 4_38 bootloader 1 & firmware 17.hex":i -D -U
    > eeprom:w:"C:\Users\sundayman\Desktop\Ziff preprogram files\Firmware
    > 851\M8\M8 hardware 4_38 bootloader 1 & firmware 17 EEPROM.eep":i
    > avrdude -p atmega8 -c usbasp -P usb -U lock:w:0x14:m
    > jak to zrobić, żeby "za 1 zamachem" ?

    W jakim sensie? Jak to będziesz miał w skrypcie .cmd, to się przecież wykona
    po kolei za jednym kliknięciem. Chcesz mieć koniecznie jedną długaśną
    linijkę?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 12. Data: 2016-04-18 18:21:33
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-04-18 o 17:58, sundayman pisze:

    > No Jacek pisze dobrze, z pewnością :)
    > Tylko, że mam strasznie jakiegoś lenia intelektualnego, i zanim się
    > zorientuję jak mam tego avrdude ogarnąć, to mi się skończy czas
    > przeznaczony na to zajęcie...
    >
    > Linux mi na nic, bo nie używam niestetyż.
    >
    > Hmmm, żeby był jakiś generator skryptów do tego avrkoleżki...

    No to lenia musisz mieć strasznego ;) (nie to, żebym nie rozumiał, sam
    tak czasem mam)
    Pierwszy link z google ;)
    http://www.nongnu.org/avrdude/user-manual/avrdude_3.
    html
    http://www.nongnu.org/avrdude/user-manual/avrdude.ht
    ml

    Pozdrawiam

    DD

  • 13. Data: 2016-04-18 18:22:31
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 18.04.2016 o 18:13, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > W jakim sensie? Jak to będziesz miał w skrypcie .cmd, to się przecież
    > wykona po kolei za jednym kliknięciem. Chcesz mieć koniecznie jedną
    > długaśną linijkę?

    nie no, oczywiście nie jedną linijkę.
    Pytam właśnie jak to ma technicznie być zapisane, bo nie mam
    doświadczenia z tym avrdude - jak toto obsługuje skrypt.

    Znaczy - zrobić plik .cmd ?

    Jakieś powinny być "separatory" między poszczególnymi liniami ?
    Jak Jacek napisał "sleep2" ?

  • 14. Data: 2016-04-18 18:23:16
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No to lenia musisz mieć strasznego ;) (nie to, żebym nie rozumiał, sam
> [...]

    dzięki :)

  • 15. Data: 2016-04-18 18:29:06
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):
    > nie no, oczywiście nie jedną linijkę.
    > Pytam właśnie jak to ma technicznie być zapisane, bo nie mam doświadczenia
    > z tym avrdude - jak toto obsługuje skrypt.

    A obsługuje? Mówimy o skrypcie powłoki cmd (win) lub bash (linux, osx).

    > Znaczy - zrobić plik .cmd ?

    Tak, normalny plik tekstowy, tylko rozszerzenie .cmd a nie .txt

    > Jakieś powinny być "separatory" między poszczególnymi liniami ?

    Linia to linia, nie trzeba żadnego specjalnego separatora, Enter wystarczy.

    > Jak Jacek napisał "sleep2" ?

    On podawał przykład pod Linuksa, tam w systemie jest komenda sleep. Ale ona
    nie jest w tym skrypcie potrzebna.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2016-04-18 18:44:13
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 2016-04-18 o 16:57, sundayman pisze:

    > Zapomniałem dopisać - żeby się obyło bez skryptów :)
    > Bo zanim dojdę co i jak , to ruski miesiąc upłynie.
    >
    > Coś okienkowego mi się marzy...

    Jeśli koniecznie chcesz okienka, możesz użyć Atmel Studio i tam
    przygotować sobie .elf'a z zawartością całej pamięci razem z fuse
    bitami. Programujesz potem jednym kliknięciem.
    Poza wspomnianym avrdude masz jeszcze konsolowy atprogram Atmela.

  • 17. Data: 2016-04-18 22:07:41
    Od: Marcin <m...@x...xxx.pl>

    W dniu 2016-04-18 o 16:11, sundayman pisze:
    > Mam do zaprogramowania kilkadziesiąt atmeg.
    > Za pomocą usbasp albo avr dragon.
    >
    > I teraz - czy możecie coś polecić ( sofware ), żeby jednym kilknięciem
    > zaprogramować fusy, załadować flash i eeprom, zweryfikować i zablokować
    > lockbity ?
    >
    > Pod windows albo osx może być.

    Wersja okienkowa:
    http://extremeelectronics.co.in/avr-tutorials/gui-so
    ftware-for-usbasp-based-usb-avr-programmers/

    Wczytujesz raz, a potem podłączasz atmege, klikasz Write All, następną
    itd :)

    Marcin

  • 18. Data: 2016-04-18 22:15:57
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Wczytujesz raz, a potem podłączasz atmege, klikasz Write All, następną
    > itd :)
    >
    > Marcin

    no to teraz, jak już opanowałem ten skrypt... :D

    Ale ok, dzięki - przyda się.

  • 19. Data: 2016-04-18 22:18:41
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale ok, dzięki - przyda się.

    Tylko jak to ściągnąć ? Domaga się podania linka do twarzoksiążki.
    No nie mam - i co ??

  • 20. Data: 2016-04-18 22:44:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    dobra, pobrałem jakoś.
    Wygląda jakby miało robić co trzeba, ale niestety podczas próby zapisu
    wywala jakiś błąd o USB.

    Mimo, że rozpoznaje procesor poprawnie, kasuje też.

    Skrypt avrdude działa niestety lepiej :)