  • Data: 2018-12-09 12:52:37
    Temat: Re: hybrydy i gps
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Glosowanie trzeba urzadzic - bo taki satelita pewnie nadal rozglasza
    > almanach :-)

    Czasem jest tak, że ten swój almanach może sobie ***, (odpowiednie)
    odbiorniki dostają nowy, podpisany itd. Nie taki ściągnięty z satelity.

    > Pobawilem sie wczoraj telefonem ... szybko lapie fixa. Na oko ponizej
    > 30s, choc to trudno sprawdzic dokladnie.
    > Moze i efemerydy rozsylaja przez internet ?

    Byłbym nieco zdziwiony, ale oczywiście nie jest to niemożliwe.
    Sprawdziłbym jednak dokładniej.

    > O ktorej godzinie/sekundzie trzeba wlaczyc GPS, zeby do ramki z
    > efemeryda bylo jak najdalej ?

    Kto wie? Nigdy tak głęboko nie spoglądałem, chociaż był pewien podobny
    projekt - niestety nigdy nie było czasu.

    Tylko pamiętaj że każdy satelita wysyła swoją efemerydę. Niekoniecznie
    w tym samym czasie co pozostałe. Teraz, gdy aktywnych satelitów jest
    typowo ok. 30 (a nie 24 jak kiedyś), dużo łatwiej określić pozycję -
    nawet jeśli nie uda się odebrać jakiejś efemerydy za pierwszym razem.
    No i nie wiem czy odbieranie efemerydy trzeba zawsze zaczynać od
    początku - może wystarczy zacząć w środku, dokończyć, i dociągnąć od
    początku.
    --
    Krzysztof Hałasa