  • Data: 2018-12-09 17:55:15
    Temat: Re: hybrydy i gps
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 09 Dec 2018 12:52:37 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Czasem jest tak, że ten swój almanach może sobie ***, (odpowiednie)
    > odbiorniki dostają nowy, podpisany itd. Nie taki ściągnięty z satelity.

    Jest to opcja, ale wiekszosc dostaje z satelitow :-)

    > Byłbym nieco zdziwiony, ale oczywiście nie jest to niemożliwe.
    > Sprawdziłbym jednak dokładniej.

    Tylko jak ?

    wylaczyc gps, transmisje danych i wifi na 24h ?
    A moze wystarczy wylaczyc telefon na chwile ?

    > Kto wie? Nigdy tak głęboko nie spoglądałem, chociaż był pewien podobny
    > projekt - niestety nigdy nie było czasu.
    > Tylko pamiętaj że każdy satelita wysyła swoją efemerydę. Niekoniecznie
    > w tym samym czasie co pozostałe.

    IMO - w tym samym czasie.
    Ramki sa wysylane co 30s - od kazdej 0-wej i 30-tej sekundy.
    Tylko ze w czasie GPS - jest przesuniety wzgledem UTC o sekundy
    przestepne.

    Nawiasem mowiac - chyba nie ma innych znacznikow czasu.
    Sekwencja pseudolosowa trwa 1ms - to za malo, zeby ustalic
    czas/roznice przelotu - tam wiele ms jest.
    Co bit moze sie zmienic faza i to jest kolejny znacznik - ale 20 ms to
    nadal za malo. Choc na Ziemii ... moze wystarczy.

    Wychodzi mi, ze trzeba odnalezc poczatek ramki lub podramki.
    Tak minimum 6s czekania.

    Hm, a moze sie myle - bo jesli w kazdej podramce jest czas , to
    faktycznie moga rozrzucic.

    > No i nie wiem czy odbieranie efemerydy trzeba zawsze zaczynać od
    > początku - może wystarczy zacząć w środku, dokończyć, i dociągnąć od
    > początku.

    licze na to, ze najpierw trzeba jakos wyszukac poczatek podramki.
    Potem mozna juz odbierac kolejne.

    No chyba ze przechowuja ostatnie 1500 bit i przeszukuja ... ale skoro
    efemerydy sie zmieniaja, to niebezpiecznie byloby brac czesc bitow z
    poprzedniej ramki i czesc z nowej.
    Podobnie wziac efemeryde z podramki nr 2 oraz podramki nr 3
    poprzedniej ramki.

    Tzn tak byo dawniej, teraz jest pare nowych sygnalow.

    J.