  • Data: 2018-02-13 14:05:53
    Temat: Re: hysteria spalinowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 13 Feb 2018 02:40:23 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > o że smog powstaje bo ludzie smieciami palą to jest mit wg mnie
    > Od lat już w rodzinie segregujemy odpady
    > Tego co v\by się spalić dało(pety, inne plastykowe opakowania po produktach
    spożywczych,
    >jakieś kartony po sokach, stare reklamówki, gazetki reklamowe itp.)

    kartony, gazety - papier - celuloza - drewno.

    > to nazbiera nam się 2czasami 3 worki miesięcznie.
    >Najwięcej tam jest butelek pet pewnie ze 30 na miesiąc wyjdzie
    >a ze nie zgniatamy to 3 worki tego powstają.

    No fakt - laczna waga pewnie kolo kg, nawet nie szufelka wegla.
    Na miesiac.

    > Gdybym tym chiał palić w piecu to podejrzewam ze nie wystarczyło by mi na nagrzanie
    jednego zasobnika wody w miesiącu dla mojej rodziny

    Oj, to moze byc kaloryczne, i moze starczyc ... raz na miesiac.

    > Takie 3 worki odpadów spaliłyby się pewnie w poł godziny niespecjalnie nawet
    generując dym z komina

    Ja tam wiem, ze polistyren to niezle kopci przy spalaniu, ale PS w
    codziennym spalaniu malo.
    Polietylen sie spala dosc czysto, ale pachnie przy tym parafiną, wiec
    widac cos tam sie nie spala calkiem. Niekoniecznie szkodliwe to jest.

    PCW/PVC jest wredne, bo jednak chlor zawiera. Ciekaw jestem jak to
    masowo neutralizuja. I czy jest jeszcze masowo uzywane w zyciu
    codziennym?

    A PET to nie wiem ... chyba dosc czyste.

    > Producenci już się przygotowali i nie będą kotłów sprzedawać tylko
    > urządzenia do grzania CWU czy jakoś tak.

    Jeszcze sa zezwolenia na budowe i odbiory.

    > Coraz więcej osób które nowe domu\y buduję PC instaluje bo ceny zakupu i montażu
    zrobiły się sensowne w końcu a eksploatacja tania.
    > Ale to dla nowych domów- dla starych energożernych to przeważnie sensu nie ma.

    Ocieplic zawsze mozna.

    A za 50 lat ... co z tym styropianem zrobic :-)

    > Przy cenie węgla teraz ponad 1000zł/tona porównywalnie zaczyna wychodzić grzanie
    gazem.

    Tyle, ze i gaz moze pojsc w gore.

    J.