    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: ile mamy usług google w telefonach z androidem?
    Date: Thu, 15 Feb 2018 00:50:57 GMT

    On 2018-02-14, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
    > piko.... Ta najmniejsza to coś około 100 mega. mini - 390, czyli tyle
    > ile system. fuull wypas 900mega. Teraz wiecie dlaczego telefony przed
    > androidem mogły mieć 1 rdzeń i działac tydzień?

    Osmielę się postawić tezę: bo mniej się gadało i korzystało z różnych
    usług - więc niekoniecznie, bo mniej było zainstalowane. Generalnie było
    drożej korzystać więc korzystano mniej.

    Chyba wszystkie moje smartfony z ostatniej dekady wytrzymywały tydzień,
    ale dla mnie telefon służy do: paru minut rozmów dziennie, kilku
    sms/mms'ów, sciągniecia paru mejli, bardzo okazjonalnego przeglądania
    www i robienia zdjęć. Przy tego typu korzystaniu mój obecny Redmi 4A
    trzyma ponad tydzień, a firmware ma niekorojony w żadne sposób Android z
    zawsze włączonymi data/wifi/BT i chodzacymi klientami mejli, voip,
    whatsupa i co tam jeszcze fabryka dała.

    --
    Marcin