    From: Doc <d...@w...pl.na.pohybel.spamerom>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: instalacja gazów specjalnych
    Date: Sat, 25 Sep 2010 13:52:30 +0200

    Dnia Sat, 25 Sep 2010 03:08:41 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > A myślisz że to w postaci gazowej i w pokojowej temperturze są
    > agresywne czynniki? Oczywiście, z samych wymagań dyrektywy wynika
    > obowiązek identyfikacji tego rodzaju zagrożeń, ale ja bym nie widział
    > wielkiego problemu w metalurgii.

    A wodór? Ja co prawda nie mam z nim do czynienia, ale obiło mi się coś o
    zjawisku pekania wodorowego HIC i konieczności wykonywania odpowiednich
    badań stali... Kryryczne wydaje się cisnienie parcjalne, ale to już normy
    określają dopuszczalną wartość gdzie nie trzeba się tym przejmować (tak
    jest dla H2S, podejżewam, że dla wodoru jest analogicznie).

    A co do samego NACE to są już wydania europejskie (np. PN-EN ISO 15156
    jako odpowiednik NACE MR0175).

    --
    mgr inż. Doc, d...@w...pl.na.pohybel.spamerom
    Zanim odpowiesz na priva i mnie zaspamujesz popraw adres...

    "Jak sobie pomysle, że jestem już inżynierem
    to aż się boję iść do lekarza" - Student Anonim