    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: instalacja gazów specjalnych
    Date: Sun, 26 Sep 2010 04:51:00 -0700 (PDT)

    On Sep 25, 1:52 pm, Doc <d...@w...pl.na.pohybel.spamerom> wrote:
    > A wodór? Ja co prawda nie mam z nim do czynienia, ale obiło mi się coś o
    > zjawisku pekania wodorowego HIC i konieczności wykonywania odpowiednich
    > badań stali... Kryryczne wydaje się cisnienie parcjalne, ale to już normy
    > określają dopuszczalną wartość gdzie nie trzeba się tym przejmować (tak
    > jest dla H2S, podejżewam, że dla wodoru jest analogicznie).

    No, trzeba troszkę poczytac, jasne. Może z tego wyniknie że rurki mają
    być nie z 304 tylko 316L albo dupleksu. Może wyniknie że nie powinno
    się ich giąć tylko mocować proste do kolanek swagelok albo spawać do
    wyżarzonych łuków. Nie twierdzę że pierwszy lepszy ciemniak zrobi to
    dobrze, ale raczej nie trzeba być profesorem z życiowym doświadczeniem
    żeby takie pułapki przewidzieć i im zapobiec.
    Konrad