-
Data: 2018-10-16 16:53:09
Temat: Re: jak powstaje BMW
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Monday, 15 October 2018 14:41:27 UTC-5, abn140 wrote:
> > J.
> dla mnie osobiscie ciekawe jest to ze wlasnie mialem tu pisac o tym filmie.
> ale jakos uszlo.
> pytac w kontekscie przesady robotyzacyjnej....
> nie wiem nie znam sie ale widac ze wiele czynnosci szybciej i lepiej
> zrobilby czlowiek.
> chyba ze raczej sie myle.
> z drugiej tesla zredukowala robotyzacje, przyczyny nieznane albo zznane ale
> raczej nie mozna ufac w podane powody.
> podobnie ponoc bylo z japonczykami w koncu lat ,80 i potem. Jak przyszla
> koniecznosc puszczania na tej samej linii wielu wersji nadwoziowych w sumie
> tego samego auta, + wiele wersji wyposazenia to robotyzacja nie dala rady i
> trzeba bylo przyredukowac...
> czyzby ten sam blad?
Ten problem jest znany od zawsze. O ile w oprogramowaniu daje sie go jakos ogarnac o
tyle w rzeczywistosci nie korzysta sie z tak wielu obostrzen jak w oprogramowaniu.
Piszac program trzeba zweryfikowac czy dane wejsciowe trzymaja sie kupy.
Sprawdza sie typy, zakres, jakosc danych. Jest to relatywnie proste do zrobienia bo
jak sie zrobi raz, poswieci na to 3 dni to potem starczy wklepac jedna czy dwie
linijki i mamy zrobione drugi raz a potem trzeci, piaty, setny, tysieczny.
Z czasem takie sprawdzenia sie zamyka w innych procedurach i juz piszac glowna logike
sie do tego nie wraca.
W oprogramowaniu jest struktura, reuzywalnosc, prostota. I jako tako to dziala. Bo
nawet implementujac to co czlowiekowi sie wymarzylo i tak sie trafiaja dziury
w tej logice.
A w rzeczywistosci jest trudniej. Bo jak automat ma sam drzwi przykrecic to i korpus
ma byc ustawiony poprawnie i nie ma na nim nic wisiec, przeszkadzac, i same drzwi tez
musza byc przygotowane, wiazka kabli nie moze sie byle gdzie paletac, ramie z
wkretakiem musi byc dopasowane aby moglo dojsc w okolice zawiasu itp. I kazda
niedokladnosc moze spowodowac to ze automatowi albo cos sie wyda nie takie jak trzeba
albo nie zadziala.
Juz nie wspominam o tym ile sie trzeba nagimnastykowac aby to wszystko zaprogramowac.
I jakby sie uprzec to mozna taka linie zrobic i potem bedzie miliony sztuk
produkowac. Tyle ze za rok czy dwa po 500 000szt. wchodzi nowy model, poprawiony.
I masa tych detali sie zmienia. A reuzyc sie nie da, to nie program gdzie starczy
jedna czy dwie linijki i duza logika jest dodana.
Podsumowujac: realia sa bardziej skomplikowane niz mozna sobie wyobrazic a ciagle
zmiany nie sprzyjaja implementacji zmian miedzy wersjami.
Z drugiej strony i tak automatyzacja zrobila wiele bo gdybysmy musieli robic te
samochody tak jak w latach 50-tych (czy nawet wczesniej) to bylo by kiepsko...
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-17 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-05-17 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-05-17 Lublin => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-17 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-05-18 wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- 2024-05-16 Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- 2024-05-16 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=