    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: jak rozpoznać diody w taśmach diodowych?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 26 Jan 2015 23:42:14 +0100

    Dnia Sun, 25 Jan 2015 02:09:05 +0100, J.F. napisał(a):

    > To trudno zmierzyc.
    > Do luksomierza w Samsungu S4 mam zastrzezenia - cos za bardzo
    > kierunkowy. Ale mozesz miec lepszy.

    A propos luksomierza.
    Jest sobie swietlowka kompaktowa 15W. A obok zarowka 100W.
    wlaczam tylko swietlowke, ustawiam telefon tak z 1.5m dalej, pokazuje
    cos 150lx.
    Wlaczam dodatkowo zarowke ... telefon pokazuje 42 lx.
    Reaguje na przysloniecie, zmiejsza wskazanie, ale zwiekszyc nie chce.

    zarowka nawiasem mowiac daje tego swiatla wiecej niz swietlowka.

    J.