  • 11. Data: 2009-01-21 08:08:00
    Temat: Re: jaka jakosc do odbitki 10x15
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Howk" <p...@p...onet.pl> napisał:

    > ale przecież 102x152mm to chyba jest standard a nie widzimisie labu

    102x152 to standard 4x6 cali. Lab w trakcie drukowania pobiera papier z
    rolki która ma szerokość zgodną ze standardem calowym i narzuca długość
    jednego z boków odbitki (z rolki o tej samej szerokości móżna drukować różne
    formaty - np. przy tej samej rolce 6" drukując wzdłuż krótszego boku możemy
    uzyskać format 10x15cm, drukując wzdłuż dłuższego - 15x21cm). Długość
    drugiego boku ustala sam lab odpowiednio obcinając papier i tu chyba
    większość labów ma możliwość płynnej regulacji. Jeśli zatem odbitka jdest
    drukowana wzdłuż krótkiego boku format nazywany umownie 10x15 może w różnych
    labach (a nawet w tym samym labie w różnym czasie jeśli dokonywano
    regulacji) mieć np. 100x152mm, 102x152mm czy 103x152mm.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 12. Data: 2009-01-21 09:27:22
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 20 Sty, 18:53, "Skorupa" <s...@i...pl> wrote:

    > witam, jaka jakosc zdjecia wybrac aby wywołac je pózniej w formacie 10x15
    > do wyboru mam w aparacie mam:
    > 2256x1505
    > 3088x2056
    > 4272x 2848 przy tej rozdzielczosci jest dodatkowo RAW

    10x15 przy 300 dpi, to 1204x1795 pikseli. Jeśli na pewno nie będziesz
    robił większych powiększeń, to wystarczy najmniejsza rozdzielczość.
    Jednak, gdy kiedyś zechcesz zrobić coś większego, to może zabraknąć.
    Zbierając zdjęcia do książki napotkałem właśnie ten problem, że wiele
    osób miało wiele fajnych zdjęć w niskiej rozdzielczości, nie nadającej
    się do druku.

    Zobacz:
    http://fotosklepik.pl/_var/gfx/22025b212c7bdf02f1be9
    a919fd264f3.jpg
    Jest to jedna z kartek książki "Moja cyfrówka i ja":
    http://fotosklepik.pl/index.php?products=product&pro
    d_id=204

    Czarek

    PS Jak powiedział klasyk: "myjcie się dziewczyny, nie znacie dnia ani
    godziny" :D

  • 13. Data: 2009-01-21 11:04:05
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    ATZ Rzeszow pisze:

    > tzn lampki mnie niezbyt interesuja. Szukam raczej takiego labu, gdzie np.
    > mozna sie spytac mailem o rozdzielczosc labu.

    Lab wymagał wtedy 400 dpi - a że wymyślili sobie taki system
    informowania "za mało", "ok" - no cóż... Widać obrazki silniej działają
    na klienta niż jakieś tabelki z rozdzielczościami i pikselami.
    Wymiary odbitek mieli podane na stronie co do piksela.
    Potrzebujesz jeszcze jakichś dodatkowych informacji?

    > I potem dopasowac wielkosc
    > plikow (i podostrzyc), zeby nie robili skalowania.

    I tak mi robili. Przynajmniej na odbitkach A4 z zeskanowaych slajdów nie
    można się było przyczepić do ostrości i pikselków. Raczej na bank nie
    były przeskalowywane, w przeciwieństwie do plików wysyłanych ich
    superhiper programem, który to masakrował zdjęcia niezależnie od ich
    wymiarów i rozdzielczości - kiedyś ktoś tutaj pokazywał przykłady różnic...

  • 14. Data: 2009-01-21 15:56:21
    Od: m...@g...com

    On 20 Sty, 22:01, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:

    > btw, moze ktos jeszcze polecic jakis lab wysylkowy, gdzie mozna sobie
    > sprawdzic rozdzielczosc labu i ww. pojecia zostana wziete pod uwage przy
    > wykonywaniu odbitek?

    Ja testowałem w grudniu Prolab w DC, ale nie byłem do końca zadowolony
    (zdjęcia w sumie OK, ale kolory przecieplone, co mnie mierzi).
    Przeszedłem więc na wysyłkowe zamawianie z Krakowa na http://www.fotograf.net.pl
    i pierwsza partia wyszła całkiem całkiem.

    --
    Michał

  • 15. Data: 2009-01-21 16:57:54
    Od: m...@g...com

    wiadomościnews:gl5eot$98e$1@node2.news.atman.pl...

    > tzn lampki mnie niezbyt interesuja. Szukam raczej takiego labu, gdzie np.
    > mozna sie spytac mailem o rozdzielczosc labu. I potem dopasowac wielkosc
    > plikow (i podostrzyc), zeby nie robili skalowania. Dokladnie tak jak robi
    > Gajowy, ale Koszalin daleko. Obecnie odbitki, ktore mam zrobione z plikow 6
    > mpix (poprawne ostre fotki), wygladaja tak, jakby ktos sie specjalnie
    > nameczyl, zeby popsuc ostrosc.

    W labie który podawałem 2 posty wyżej na stronie i w programie do
    wysyłki są do wyboru różne opcje: z białymi pasami, przycięcie obrazu
    do papieru, i no-resize (gdy plik jest w odp proporcji). Jest też
    opcja dopasowania papieru do zdjęcia (np. 4:3). Dokładne wymiary
    papieru, wymiary w pikselach i rozdzielczość maszyny.

    --
    Michał