  • Data: 2013-01-02 20:06:48
    Temat: Re: jaki obiektyw do zdjec z daleka?
    Od: mt <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-02 17:36, Marek pisze:

    > Nie do końca łapię bo znajduję sprzeczne informacje w sieci. Zerknij tu:
    > http://www.swiatobrazu.pl/makrofotografia-dla-kazdeg
    o-cz-i-informacje-wstepne-22983.html

    > Zobacz jakiej wielkości jest pająk wykonany 2 różnymi obiektywami o
    > podobnej ogniskowej.

    Ale te zdjęcia były wykonywane z różnych odległości, stąd różnica.

    > To słaby przykład ale gdzieś niedawno czytałem
    > ciekawą dyskusję. Ktoś zrobił zdjęcie lampy podłogowej dwoma stałkami o
    > tej samej ogniskowej z dokładnie tego samego miejsca. Była spora różnica
    > w zbliżeniu. Dyskusja była o tym skąd aż taka różnica. Nie mogę tego
    > odszukać...

    Może miały jednak nieco inną realną ogniskową.

    > Po drugie na obiektywach piszę się, że ten ma skalę 1:4 a tamten 1:1.
    > Coś to oznaczać musi.

    Tak, oznacza to możliwą maksymalną do uzyskania skalę odwzorowania :)

    > P.S.
    > Wiem, że w obiektywach zmiennoogniskowych zmienia się skala odwzorowania
    > wraz z ogniskową. I to różnie w różnych obiektywach.

    W stałoogniskowych też się zmienia wraz ze zmianą odległości od obiektu.

    --
    marcin