  • 91. Data: 2012-01-04 14:15:50
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-04 14:01, szufla pisze:

    > A co mnie to obchodzi. Zajrzyj sobie do karty technicznej jesli masz problem
    > ze stworzeniem odpowiednich warunkow.

    Zdaje się, że to nie mój problem, ponieważ to Twój pomysł.

  • 92. Data: 2012-01-04 14:16:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-04 14:05, szufla pisze:

    > Najwyrazniej malo jeszcze slyszales i widziales :)

    Zdaje się, że wręcz przeciwnie, co właśnie potwierdzasz.

  • 93. Data: 2012-01-04 14:31:16
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Artur Maśląg

    > Zdaje się, że to nie mój problem, ponieważ to Twój pomysł.

    Proponuję Ci, żebyś w swoich kreatywnych oszczędnościach poszedł dalej i
    skorzystał z innego pomysłu, który zaprezentowałem już w tym wątku.

    Radzę nabyć olej przepracowany w cenie 10 gr za litr (bardziej
    szczegółowe informacje kilka wątków niżej) i dla dodatkowej oszczędności
    zmieszać go z psim moczem w proporcjach 50:50. Skoro nie widać różnicy,
    to po co przepłacać?!

  • 94. Data: 2012-01-04 14:37:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-04 14:06, DoQ pisze:
    (...)
    > Ale po co mam szukać jakichś dziwnych jednostek, skoro aktualnie duża
    > część ma 75KM z litra i więcej?

    Czy ja wiem, czy taka duża? Zresztą piszesz "aktualnie".

    > Za to np. piec na olej przepracowany rozróżnia go wyśmienicie
    > zwiększając koszty utylizacji?

    Cóż, zdaje się, że olej przepracowany jest odpadem niebezpiecznym
    i taki piec zdaje się jest dopiero na końcu możliwości
    unieszkodliwiania takiego odpadu. A gdzie oczyszczanie, re-refinacja,
    recycling itd.?

    > Pracowałeś w serwisie na zachodzie? Czy wymieniłeś tam raz olej przy
    > okazji?

    W serwisie wprost? Nie.

    > Od przynajmniej dwóch dekad producenci (z niewielkimi wyjątkami)
    > zalecają oleje syntetyczne.

    Ekhem - nie bardzo. Dwie dekady to będzie od 1992. Więc nie.

    > Dlatego nie wiem skąd się wziął problem z
    > przechodzeniem z mineralnego na syntetyk.

    Zdaje się, że nie tutaj tkwi problem. Ja jedynie oponuję przed
    stwierdzeniami (w ciemno), że lepszy jest syntetyk itd.

    Podejrzewam, że odpowiedź na Twoją sugestię dekadową dały by
    dane o strukturze zużycia olejów na różnych bazach w branży
    motoryzacyjnej na przestrzeni lat.

  • 95. Data: 2012-01-04 14:52:02
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    INEAD wrote:

> [...]
    > prawdopodbieństwo, że kupisz olej podrabiany. Nie handluje olejami
    > tej marki ale leję od paru lat tylko oleje Millers - jest sklep na
    > necie. Oleje rozlewane w UK (pewnie przez Polaków;-))) ale robię
    > wymiany co 15 tys km, mimo 200 kkm na liczniku silnik oleju nie
    > bierze (benzyna 1.6 16V) - pokrywa zaworów od wewnątrz czyściutka co
    > nei miało miejsca na Castrolu z ASO. Na pewno znajdziesz jakieś 5W30
    > bo 0W 30 to chyba nie za bardzo na letnie upały.Możesz jeszcze
    > spróbować Redline albo AMsoil ale to chyba przesada do auta tej klasy.

    Pomijajac ze to brytyjskie, to jakas rodzinna manufaktura z siedziba w
    baraku.
    W porowaniu do tego to orlen jest potentatem z niewspolniernie wiekszym
    zapleczem srodkami i mozliwosciami.
    Tylko ma taka wade, ze nie jest brytyjski?

  • 96. Data: 2012-01-04 14:55:28
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-04, Tmek <T...@d...ek> wrote:

> [...]
    > zapleczem srodkami i mozliwosciami.
    > Tylko ma taka wade, ze nie jest brytyjski?

    Wiesz, to co brytyjskie jest lepsze, a to co amerykanskie to juz w
    ogole. Poszukaj na necie for na ktorym sie ludzie podniecaja AMSoilem...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 97. Data: 2012-01-04 15:05:15
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Ekhem - nie bardzo. Dwie dekady to będzie od 1992. Więc nie.

    Serio jeszcze w 1992 byly jakies zalecenia, zeby stosowac olej mineralny do
    aut osobowych ? Daj jakis przyklad, ciekawy jestem.

    sz.

  • 98. Data: 2012-01-04 15:10:11
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 04/01/2012 14:05, szufla wrote:

    > Serio jeszcze w 1992 byly jakies zalecenia, zeby stosowac olej mineralny do
    > aut osobowych ? Daj jakis przyklad, ciekawy jestem.

    Pewnie Łada Samara, tudzież Golf MK1 produkowany do dzisiaj w jakimś
    afrykańskim państwie..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 99. Data: 2012-01-04 15:10:24
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Od przynajmniej dwóch dekad producenci (z niewielkimi wyjątkami)
    > zalecają oleje syntetyczne.
    Czyli zmienili zalecenia.
    Co zrobisz, jak producenci będą zalecać nowy płyn chłodzący o dużo
    lepszych właściwościach niż aktualnie
    w cenie 2 krotnie większej?
    Olej już ze względu na zalecenia jest (przynajmniej) dwukrotnie droższy.
    Samochody w zasadzie też są dwukrotnie (lub lepiej) droższe w porównaniu
    do tych sprzed Twoich dwóch dekad.
    Zadam zatem 2 proste pytania:
    1) Jak to jest, że rzekomy postęp techniczny powoduje większe koszty
    eksploatacji?
    2) W związku z tym, że obecny Twój rząd zaleca przejście na emeryturę w
    wieku 67 lat, zamierzsz się z tym pogodzić?
    (przecież to tylko(!) 2 latka dużej)
    S.

  • 100. Data: 2012-01-04 15:11:58
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 04/01/2012 14:10, Sylwester Łazar wrote:
> [...]
    > Olej już ze względu na zalecenia jest (przynajmniej) dwukrotnie droższy.
    > Samochody w zasadzie też są dwukrotnie (lub lepiej) droższe w porównaniu

    Doprawdy? Jakieś przykłady tego samego samochodu droższego dzisiaj dwa
    razy od wersji z 1992 roku uwzględniając inflację? Golf? Passat? Audi
    A4? Tylko nie porównuj Poldka Caro z Astonem.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net