  • 31. Data: 2012-01-04 07:10:26
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4f0370f1$0$1190$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin Pan Piskorz

    > Prosiłem, żebyś się ode mnie odtrollował.

    Z drugiej strony sam trolujesz. Mało kiedy Twoje odpowiedzi są czymś więcej
    niż poczuciem humoru. Niestety czasem kiepskim lub dobrym ale może z rok
    temu (przykład węża ogrodowego)

  • 32. Data: 2012-01-04 07:12:43
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > Nie wiem, ale chyba z kujawiaka nie wolno toczyć.

    Chyba tłoczyć.

  • 33. Data: 2012-01-04 09:47:34
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Nie. 10-12 tys.
    > Pewnie kilka miesięcy.
    > P.
    Kolega pewnie żartował.
    Ja mam takie własne uwagi co do oleju:
    1) Najważniejszą rzeczą w jakości oleju jest troska o jego poziom w
    silniku.
    Silniki psuja się zazwyczaj przy jego braku, bądź niskim poziomie.
    2) Reklama oleju jest tak wielka, że często stwarza wrażenie, że olej jest
    ważniejszy niż ogólny stan techniczny pojazdu.
    3) 30 lat temu zimą (-20 st C) maluchy ze sprawnym i naładowanym
    akumulatorem 43Ah oraz sprawnym rozrusznikiem,
    zapalały silnik bez problemu, choć olej SELECTOL standardowy, to w tej
    temperaturze był jak masło.
    Po chwili olej stawał się płynny, gdyż działa zasada naturalnego obiegu.
    Gdy zimno - silnik nie potrzebuje chłodzenia - olej gęsty nie przeszkadza.
    Smarowanie zapewniają resztki oleju z poprzedniego uruchomienia silnika.
    Teraz są jak smar, więc zanim silnik straci smarowanie -
    musi minąć kilka minut, a wtedy już pozostały olej będzie miał właściwą
    temperaturę.
    Silnik się nagrzewa w ciągu 5 minut- olej się podgrzewa i staje się
    rzadki- zaczyna smarować i chłodzić.
    4) Przy gęstym oleju pompa zębata ma większe ciśnienie i wydajność.
    5) Olej syntetyczny jest dużo bardziej szkodliwy chemicznie niż mineralny.
    Latem niechcący rozlałem trochę oleju syntetycznego na trawie.
    tego dziadostwa nie dało się zmyć z trawy nawet myjką ciśnieniową.
    Minęło 5 miesięcy i w tym miejscu trawa się nie odbudowała.
    Jest spalona. Olej mineralny nie szkodzi trawie w taki sposób.
    W związku z tym nie zalecam dotykania nawet tego oleju bez rękawiczek
    gumowych.
    6) Ludzie, którzy zalali silnik jakimś droższym olejem, z reguły staja się
    agresywni, gdy mówi się,
    że nie potrzebnie. Dodatkowo na wszelkie sposoby starają się udowodnić, że
    poczyniony wydatek to inwestycja.
    Niestety, zazwyczaj bez argumentów.
    7) W Carrefour Łódź, ul. Komuny jest olej Lotos Clasic za 40 zł za 4 litry
    na stoisku wyprzedażawym.
    Kupiłem - jak zwykle najtańszy, dolałem i dojechałem. I tak już od
    dwudziestu paru lat.
    Pozdrawiam,
    S.

  • 34. Data: 2012-01-04 09:58:48
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Jan 3, 9:12 pm, "M " <k...@g...pl> wrote:
    > witam,
    > prosba o pomoc w doborze oleju.
    > samochod to peugeot 307 2006r 140KM 2.0 benzyna + LPG
    > przebieg to 85 000
    > obecnie zalany 0W30 castrola
    > wymiany co 10 000 - 12 000 tys.
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Marcin

    Selektol Special Super PLUS - taki w żółtych butelkach ;)

    Pozdrawiam !

  • 35. Data: 2012-01-04 10:18:06
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Agent

    > Z drugiej strony sam trolujesz. Mało kiedy Twoje odpowiedzi są czymś
    > więcej niż poczuciem humoru. Niestety czasem kiepskim lub dobrym ale
    > może z rok temu (przykład węża ogrodowego)

    Widziałeś, żebym łaził za kimś i męczył jakimiś przedszkolnymi odzywkami
    o mózgu itp.? Jak coś wyśmiewam, to konkretne wypowiedzi.

  • 36. Data: 2012-01-04 10:19:43
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Agent

    > Chyba tłoczyć.

    Jednego i drugiego nie wolno. ;-)

  • 37. Data: 2012-01-04 10:44:42
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-04 01:08, Lewis wrote:

    > A jakie to niby dziwadła? 0w30 to coraz częściej zalecany przez producenta
    > do nowych silników "wodo-olej"

    Porównaj krzywą lepkości tego oleju np jakimś z rodziny 5W40 - możesz
    się zdziwić :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 38. Data: 2012-01-04 10:45:50
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > 3) 30 lat temu zimą (-20 st C) maluchy ze sprawnym i naładowanym
    > akumulatorem 43Ah oraz sprawnym rozrusznikiem,
    > zapalały silnik bez problemu, choć olej SELECTOL standardowy, to w tej
    > temperaturze był jak masło.

    Doskonałe porównanie. Wszak 126p miały mnóstwo hydrauliki w głowicy i ze
    cztery turbosprężarki. Przebiegi bez remontu też były imponujące, 500kkm
    najmarniej.

> [...]
    > tego dziadostwa nie dało się zmyć z trawy nawet myjką ciśnieniową.
    > Minęło 5 miesięcy i w tym miejscu trawa się nie odbudowała.

    Dzięki! Wezmę pod uwagę, jak będę chciał wyhodować na silniku trawnik.

    --
    Paweł

  • 39. Data: 2012-01-04 10:47:29
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Kolega pewnie żartował.
    > Ja mam takie własne uwagi co do oleju:

    Swietne uwagi, tylko pamietaj, ze nie kazdy jeszcze jezdzi maluchem to
    primo i secundo olej nie sluzy do wylewania na trawe a juz na pewno ciezko
    okreslic jakosc stosujac jako miare jego wplyw na trawe ;)

    Jezdzac kiedys poldkiem tez uzywalem jakiegos taniego 15W40, nawet go
    uruchomilem przy -30, ale uwierz, nie chcialbys slyszec jak on chodzil przez
    pierwsze pare minut , az sie balem ze korba bokiem wyjdzie ;)
    Nie mowie, ze trzeba lac najdrozszy nonstop reklamowany ale przy wysilonych
    nowoczesnych silnikach wypada isc z duchem czasu i skorzystac z nowych
    technologii bo chyba nie uzywasz jeszcze 486DX, telefonu na korbke czy
    ogladasz programy w TV marki Rubin ?

    I jeszcze ostatnia sprawa to obecnie roznica w cenie jest zadna miedzy
    jakims sredniej klasy tzw. syntetykiem np. Total quartz 9000 (sprawdz np. na
    alledrogo) a zwyklym mineralem, ktory zostawia totalny syf w silniku. W
    zasadzie mozna powiedziec, ze jest to jednorazowy wydatek, wszak nie
    wymieniasz go co miesiac, przynajmniej wiekszosc uzytkownikow.

    sz.

  • 40. Data: 2012-01-04 10:47:51
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-03 22:23, Tomasz Pyra wrote:

    > To są jakieś opowieści dziwnej treści.

    Ja nadal się zastanawiam, czy jest nadzieja na wyleczenie ludzie z tego :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik