    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jaki prostownik
    Date: Sat, 17 Nov 2018 22:28:49 -0000 (UTC)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jest - mój dwa razy zszedł tak, że się kontrolki nie świeciły i dalej
    > działa.

    Ja kupiłem Passata, ktory leżał nie używany pod chmurką trzy lata.
    Conajmniej 3 razy mu zszedł aku do 0V a raz do 6V. Raz na poczatku gdy nie
    chcial odpalic w zimie, kolega kręcił rozrusznikiem do końca i zostawił bez
    opieki z zapalonym światełkiem wewnątrz. Potem po dwu latach stania zostal
    naladowany, auto odpalone, pojeżdzone przez 1/2h. Potem znów rok leżał,
    aku zero voltów. Ponad rok od tamtego czasu aku odpala tego Passata bez
    problemu.
    Pare tygodni temu padł mi alternator, aku znow sie wyladowal do jakis 6-7V.
    Po naładowaniu działa bez problemów i kręci dużym silnikiem V6 2,8 litra.

    No ale to jest oryginalny Bosch.
    Tak wiem, anecdotal evidence :-)