eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego › Re: jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego
  • Data: 2019-02-17 13:52:17
    Temat: Re: jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
    news:XnsA9F7E3CC18A62dayrider@localhost.net...
    > na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
    >
    >>>> Chodzilo mi o dobre nagrzanie silnika.
    >>>> I odparowanie wilgoci z oleju.
    >>>> Do tego 20km powinno wystarczyc?
    >>>
    >>> To po 20km odkręć korek i zobacz czy nie paruje.
    >>
    >> I znów nie wiem "zobacz czy nie paruje".
    >> Ma parować czy ma nie parować? :-)
    >
    > a sprawdź sobie :)
    >
    > Po tych 20km zgaś silnik, odkręć korek wlewu oleju (najlepiej w nocy)
    > przyświeć latarką i zobaczysz czy idzie para z silnika. Będzie szła.

    Dzięki. To ile trzeba jechać aby przestała para iść?

    >>>>> Oprócz normalnej wilgoci z kondensacji pary wodnej może być
    >>>>> jeszcze jeden problem: zapieczone pierścienie i w konsekwencji
    >>>>> małe przedmuchy. Test: dłoń nad otwartym korkiem oleju w czasie
    >>>>> pracy silnika.
    >>>>
    >>>> I co ta reka mam czuc?
    >>>> Kiedy jest dobrze a kiedy zle?
    >>>
    >>> Jak już ręką czujesz to złom. Spaliny widać jak z wydechu.
    >>
    >> Nie rozumiem co piszesz. Jak są małe przedmuchy to widać spaliny
    >> jak z wydechu? Napiszcie jak krowie przy rowie, bo piszecie jak
    >> mechanik do mechanika a nie jak mechanik do laika :-))
    >
    > bo ja myszką piszę i mi się nie chce rozpisywać ;)
    >
    > Jeśli już ręką czujesz powiew jak z suszarki do włosów to silnik ma
    > duży przedmuch.

    Kumam kumie.

    >>> Normalnie powietrze drga ale nie dmucha. Dodasz gazu to się
    >>> zmienią drgania. Odczuwa się chyba szczyty i węzły.
    >>
    >> No i znowu: no drgania się zmienią bo przecież obroty się zmienią.
    >
    > ale nie mówię o częstotliwości drgań tylko o amplitudzie dmuchania w
    > palce. Powoli kręcisz przepustnicą, obroty rosną i masz sinusoidę
    > szczyty i doliny.
    >
    >
    >>> Ludzie kartkę przykładają ale jeśli odma jest niedrożna do dolotu
    >>> to niby zdmuchnie. Najlepiej zakrecić korek i zdjąć wężyk odma
    >>> dolot i w nocy poświecić latarkę.
    >>
    >> Poświecę i co dalej? Na co patrzeć? Kiedy dobrze a kiedy
    >> niedobrze? :-)
    >
    > Patrzeć na ilość spalin po przygazówce.
    >
    > Nic ci się tam nie dzieje. Jakbyś miał zawaloną majonezem pokrywę
    > wałków rozrządu, bagnet to można się martwić.
    >
    > jak masz jeszcze wątpliwości to posłuchaj wykładziku profesora
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=-vnACF3eGqI

    O kurde, ale fajnie gościu tłumaczy...
    Ale @4:30 trochę ściemnia - wilgość w misce olejowej to nie jest
    wilgoć z atmosfery tylko ze spalonej benzynki...

    > Sprawdz termostat i sprzegło wiskotyczne czy nie wychładzają silnika.
    > Ma być 90st.

    Jak sprawdzić sprzęgło czy nie wychładza?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: