  • 11. Data: 2010-01-10 15:06:42
    Temat: Re: jednak nie Tesla tylko Dobrowolski...
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "jmj" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hho9rl$kdm$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > "Numer specjalny 15/2009 Focus Extra 77" strona 54 zapodaje: "... Działo
    > się tak głównie dlatego, iż prąd o stałym natężeniu nie daje się przesyłać
    > na duże odległości, ponieważ wzbudza duży opór w przewodzie, co powoduje
    > straty energii.

    Tłumacz dał ciała.
    Przypomina mi się tłumaczenie opisu świetlówki kompaktowej, w której
    "elementy elektroniczne są zamontowane na kawałku platyny".
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 12. Data: 2010-01-30 13:24:59
    Od: chynavi <c...@a...com>

> [...]
    > pracujący dla niemieckiego Stowarzyszenia Edisona, zbudował prądnicę
    > indukcyjną, wytwarzającą prąd zmienny trójfazowy. Rok później na
    > Światowej Wystawie Elektrotechnicznej we Frankfurcie nad Menem
    > Dobrowolski zaprezentował trójfazową linię energetyczną biegnącą do
    > Frankfurtu z oddalonego o 175km Lauffen. Prąd nią przesyłany napędzał
    > silnik też skonstruowany przez Polaka. Wtedy ludzkość otrzymała
    > technologię umożliwiającą powszechną elektryfikację. ..." Ciekave, że
    > nawet Tesla opatentovał cudzy vynalazek (vspomina się o tym w końcuvce

    przykład typowej polskiej megalomanii.
    Gość się urodził i wychował w Rosji, o pracował w Niemczech i zapewne
    nie mówił nawet po polsku, ale dla gazetki typu Focus, jest oczywiście
    "genialnym Polakiem", który dał ludzkości elektryfikację.
    Litości...

    --
    Jocha

  • 13. Data: 2010-01-30 13:35:57
    Od: chynavi <c...@a...com>

    > Niemiecka wiki podaje, że Tesla i niezależnie Galileo Ferraris,
    > eksperymentowali z dwufazowym prądem.
    > Do nich nalezy pierwszeństwo dla badań prądu wielofazowego i patenty.
    > http://de.wikipedia.org/wiki/Michail_Ossipowitsch_Do
    liwo-Dobrowolski

    > Rosyjska wiki nie podaje narodowości Dobrowolskiego.

    i po co kłamiesz?
    przecież jest wyraźnie napisane, że to Rosjanin.
    "??????? ?????????????, ????????? ??????? ??????????? ??????????? ????"

    --
    jacho

  • 14. Data: 2010-01-30 16:03:14
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    chynavi <c...@a...com> napisał(a):
    > przecieĹź jest wyraĹşnie napisane, Ĺźe to Rosjanin.

    Gdzie piszą o jego polskim pochodzeniu?
    Przynajmniej niemiecka, francuska i angielska wiki podaje,
    że był pochodzenia polskiego.

    Jednak w innym miejscu rosyjskiej wikipedii piszą o jego polskich korzeniach:
    tiny.pl/hmx8p

    Tu piszą, że ożenił się z Jadwigą Polaczkówną.
    http://bezel.com.pl/index.php/micha-doliwo-dobrowols
    ki-cz-i.html
    http://bezel.com.pl/index.php/micha-doliwo-dobrowols
    ki-czii.html

    WM

  • 15. Data: 2010-01-30 16:51:22
    Od: chynavi <c...@a...com>

> [...]
    > że był pochodzenia polskiego.
    >
    > Jednak w innym miejscu rosyjskiej wikipedii piszą o jego polskich korzeniach:

    no i znowu naginasz rzeczywistość, kłamczuszku. Gdzie tu jest napisane
    że ten właśnie człowiek miał pochodzenie polskie?

    > Tu piszą, że ożenił się z Jadwigą Polaczkówną.
> [...]

    Po przeczytaniu tych miejscami doprawdy zabawnych artykułów nasuwa mi
    się takie pytanie (retoryczne rzecz jasna) : a co to znaczy - Polak?

    Wg autorów, to zapewne każdy którego nazwisko kończy się na "ski":)

    Krótki cytat z powyższych linków:

    " W mieście Szczecinie nadano skwerowi imię Doliwo-Dobrowolskiego i
    odsłonięto pamiątkowy kamień. Wydano specjalny folder, zawierający wiele
    interesujących fotografii, a w tym zdjęcie pamiątkowej tablicy na domu w
    Gatczynie, gdzie urodził się uczony.
    Tytuły i nagłówki folderu: Michał Doliwo-Dobrowolski.
    Europejczyk. Pionier Elektrotechniki. Polak. Podkreślono, że
    Doliwo-Dobrowolski to symbol elektrotechniki europejskiej, podobnie jak
    Edison - amerykańskiej."

    I nie wspomniano nawet słowem, że przecież przede wszystkim facet był
    Rosjaninem! Uczony do końca życia nie zrezygnował z obywatelstwa
    Rosyjskiego mimo wielokrotnych namów do tego ze strony Niemców.
    Ale tak to już u nas jest - rusofobia i megalomania od wielu wielu lat
    stanowią o samoidentyfikacji narodu.

    Na marginesie, kosmopolityzm Doliwo-Dobrowolskiego bardzo mi imponuje i
    wskazuje na to iż oprócz bycia wielkim inżynierem był on naprawdę
    oświeconym człowiekiem.

    Za Kaczmarskim: "Narody narody, po diabła narody!"...
    --
    jacho

  • 16. Data: 2010-01-30 19:00:19
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    chynavi <c...@a...com> napisał(a):

    > ..... Gdzie tu jest napisane
    > że ten właśnie człowiek miał pochodzenie polskie?

    Sam jesteś kłamcą i manipulatorem bo pomijasz istotne wpisy.
    Na samym dole są wymienieni trzej przedstawiciele, wśród nich właśnie ten.
    http://tiny.pl/hmx8p

    > ... co to znaczy - Polak?

    Czy znasz historię swojego kraju?
    Może powinieneś ją sobie przypomnieć?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rusyfikacja_na_ziemiach
    _polskich
    W zaborze rosyjskim, Polacy byli oficjalnie obywatelami cesarstwa rosyjsk.
    Polskich paszportów i polskiego obywatelstwa nie było.
    Mój dziadek był nawet karany za mówienie po polsku w szkole.

    W zaborze pruskim Polacy byli dla odmiany poddawani germanizacji
    i uznawani za drugorzędnych obywateli cesarstwa niemieckiego.
    Poczytaj sobie o rugach pruskich i Drzymale.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rugi_pruskie
    Czy w takich okolicznościach można sie było przyznawać do polskiego
    pochodzenia?

    > I nie wspomniano nawet słowem, że przecież przede wszystkim facet był
    > Rosjaninem! Uczony do końca życia nie zrezygnował z obywatelstwa
    > Rosyjskiego mimo wielokrotnych namĂłw do tego ze strony NiemcĂłw.

    W 1906 wraz z całą rodziną otrzymał obywatelstwo szwajcarskie,
    co podaje niemieckojęzyczna wiki.

    > Ale tak to juĹź u nas jest - rusofobia i megalomania od wielu wielu lat
    > stanowią o samoidentyfikacji narodu.

    To jest reakcja na wielkoruskie resentymenty w Rosji.
    Każdy naród pilnuje swoich interesów, przynajmniej powinien.
    Myślisz, że Rosjanie i Niemcy tego nie robią?
    Niemcy to robią inteligentnie, a Rosjanie (każdy widzi jak).

    > Za Kaczmarskim: "Narody narody, po diabła narody!"...

    Wzamian jeden wszechobecny naród? Aż się boję zapytać jaki?
    W różnorodności jest siła.
    To fanatyzmy trzeba tepić, nie róznorodność.

    WM

  • 17. Data: 2010-01-31 14:04:46
    Od: chynavi <c...@a...com>

    > Sam jesteś kłamcą i manipulatorem bo pomijasz istotne wpisy.
    > Na samym dole są wymienieni trzej przedstawiciele, wśród nich właśnie ten.
    > http://tiny.pl/hmx8p

    Litości... przedstawiciele czego konkretnie? Którego rodu? W pierwszej
    linijce jest napisane: "??????-????????????? -- ??????? ? ????????
    ?????????? ????". Do którego należał inżynier ??????-?????????????,
    ?????? ???????? nie jest napisane, lecz wg Ciebie automatycznie ma się
    rozumieć, że do polskiego. I kto tu manipuluje, kolego?

> [...]
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Rugi_pruskie
    > Czy w takich okolicznościach można sie było przyznawać do polskiego

    No tak, świetna wymówka by obarczać winą za swoją słabość i nieudolność
    (jako tzw. narodu) kogoś innego. Trzeba było się nie dać.

    > W 1906 wraz z całą rodziną otrzymał obywatelstwo szwajcarskie,
    > co podaje niemieckojęzyczna wiki.

    oczywiście, ale nie zrezygnował z rosyjskiego, choć mógł.

    > To jest reakcja na wielkoruskie resentymenty w Rosji.

    Nie, to jest kompleks własnej bezsilności.

    > Każdy naród pilnuje swoich interesów, przynajmniej powinien.
    > Myślisz, że Rosjanie i Niemcy tego nie robią?

    Tak, robią. Nieszczęście naszego świata polega na tym ,że wszelkiego
    rodzaju ideologie religijno-narodowościowe ukształtowane przez jednych
    ludzi w celu zdobycia władzy na innymi ludźmi rozprzestrzeniły się we
    wszystkie zakątki planety, bez wyjątku.

    > Niemcy to robią inteligentnie, a Rosjanie (każdy widzi jak).

    ten wywód pominę milczeniem.

    > Wzamian jeden wszechobecny naród? Aż się boję zapytać jaki?
    > W różnorodności jest siła.
    > To fanatyzmy trzeba tepić, nie róznorodność.

    czy jedyną cechą wprowadzającą różnorodność wśród ludzi jest wg ciebie
    pojęcie narodowości? Powtórzę się - litości...

    I tak na marginesie - szufladkowanie narodowościowe wprowadza efekt
    dokładnie odwrotny, do tego, który opiewasz (różnorodność).

    --
    jacho