  • Data: 2019-11-04 23:36:37
    Temat: Re: jest tu ktoś ?...
    Od: Robert <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.11.2019 o 23:04, sundayman pisze:

    > Chodzi mi o ten cały "zestaw" , na którym jest miejsce na rolkę z
    > elementami i te małe roleczki zwijające taśmę : czy to CAŁE można odpiąć
    > ? Niektóre maszyny tak mają.
    >
    > Tutaj koleś odkręca (i potem demontuje ale nieważne) ;
    > https://www.youtube.com/watch?v=JcyZQxw6-2A
    >
    > Ale to odkręcanie to ileś tam śrub - walka straszna.
    > Pytam, bo może coś kitajce udoskonalili i zrobili wymienne ? Taki jestem
    > optymistyczny fantasta :)

    No odkręcić się da tylko po co?;] Ograniczeniem jest aluminiowa listwa z
    prowadnicami która przykręcona jest do stołu. To ona ustala gdzie jakie
    taśmy można włożyć.

    > A dlaczego 5 ? Z czego to ograniczenie wynika ? Z softu ?

    Każdy zestaw elementów ma swój adres. Na podajnik wibracyjny
    przewidzianych jest 5 adresów. Zresztą i tak na więcej nie pozwoli jego
    szerokość.

    > no tak. Tego się właśnie obawiam. Czyli jednak trzeba mieć PC, nie ma bata.
    >
    > Nie będę ukrywał, że ogólnie napalony jestem na automat jak szczerbaty
    > na suchary, bo od przedszkola o takim marzyłem (no dobra - może od
    > jakiegoś wydania SONDY, kiedy pokazywali produkcję elektroniki :).
    >
    > Ale dobrze by było, żeby jednak też kupić sprzęt użyteczny i przy którym
    > nie będę kurwował co 3 minuty...

    Jeśli ją kupisz to na pewno będziesz kurwować nie raz :-) ale osobiście
    nie żałuję zakupu.
    Zapominałem jeszcze napisać o największej wadzie jakim jest mały zakres
    ruchu osi Z który wynosi 10mm. Jak odejmiesz grubość PCB to zostaje
    jakieś 4mm z małym marginesem na wysokość elementów które maszyna może
    ułożyć. Zapomnij o elektrolitach SMD :-( Można nieco przerobić mechanikę
    i odzyskać około 2mm ale to i tak mało. Minusem też jest marna
    rozdzielczość obu kamer. Nie ma opcji automatycznego znajdywania punktów
    referencyjnych - każdą PCB kalibrujesz ręcznie. Dolna kamera czasem źle
    rozpozna kształt - ale tu producent dał niedawno możliwość
    dokalibrowania wizji która mocno pomaga. Tak jak pisałem wcześniej -
    masę informacji znajdziesz na grupie "Desktop Pick and Place". Był nawet
    pomysł przeportowania OpenPNP na to...