  • 1. Data: 2019-11-04 01:59:10
    Temat: jest tu ktoś ?...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    ...kto używa chińskich automatów P&P w rodzaju CHMT36, CHMT48VA.
    CHMT48VB, TVM802B lub podobnego badziewia ?

    Mam już dość ręcznego układania tysięcy elementów (no dobrze, nie robię
    tego osobiście, ale trzeba mieć litość dla ludzi przecież).
    A walka ze zlecaniem kilkudziesięciu sztuk PCB też nie jest fajna.

    Chciałbym w końcu taki wynalazek skośnookich kupić. Koniecznie z wizją
    od góry i dołu. Muszę mieć sporo podajników (dlatego CHMT48VB jest ok).
    Najlepiej by było, żeby dział z PC (i dlatego CHMT48VB nie jest ok), no
    i koniecznie desktop (nie mam miejsca na duże maszyny na razie).

    Najbardziej mnie interesuje, ile czasu zajmuje obsadzenie tych
    śmiesznych podajników - bo z racji sporego asortymentu części będę
    musiał je na pewno wymieniać podczas montażu jednego typu PCB (no może
    ten CHMT48VB dały radę...).
    I boję się, że z tym będzie od cholery zachodu, w dodatku nie ma tam
    (chyba ?) wymiennych podajników, żeby mieć ze 2 czy 3 przygotowane zestawy.

    Najmniejszy rozmiar mam obecnie 805, może jeszcze 603 planuję, raczej
    nie mniejsze. Szybkość też nie musi powalać.

    Jakieś opinie macie o tym kosmicznym sprzęcie ?

  • 2. Data: 2019-11-04 02:23:42
    Temat: Re: jest tu ktoś ?...
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 01:59:10 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    > nie mniejsze. Szybkość też nie musi powalać.
    >
    > Jakieś opinie macie o tym kosmicznym sprzęcie ?

    Popatrz też tutaj:

    https://www.neodensmt.com/

    Mają bardzo szeroki asortyment, od prostych niskobudżetowych maszynek po wypasione
    kombajny. Może coś Ci spasuje.

  • 3. Data: 2019-11-04 02:50:37
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > https://www.neodensmt.com/
    >
    > Mają bardzo szeroki asortyment, od prostych niskobudżetowych maszynek po wypasione
    kombajny. Może coś Ci spasuje.

    firmę to ja znam - ten TVM802 jest bardzo podobny do NEODEN 3 (jakiś klon ?)
    No ale moje pytanie jest - jak to się sprawuje. Zwłaszcza w kontekście
    podajników.

  • 4. Data: 2019-11-04 08:05:51
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 04.11.2019 01:59, sundayman wrote:

    > Mam już dość ręcznego układania tysięcy elementów (no dobrze, nie robię
    > tego osobiście, ale trzeba mieć litość dla ludzi przecież).
    > A walka ze zlecaniem kilkudziesięciu sztuk PCB też nie jest fajna.

    Wszystko zależy. Są firmy robiące krótkie serie. Są chińczycy robiący
    krótkie serie płytek i od razu montaż. Ostatnio skorzystałem z JLC do
    montażu kilku płytek prototypowych i jestem z nich naprawdę zadowolony.
    Po około 1,5 tygodnia od zamówienia miałem na biurku gotowe zmontowane w
    95% płytki za cenę jaką płacę za samo przygotowanie produkcji w PL.
    Gdyby tylko asortyment części, które montują mieli większy.

  • 5. Data: 2019-11-04 08:16:42
    Od: Robert <m...@g...com>

    W dniu 04.11.2019 o 01:59, sundayman pisze:
> [...]
    > nie mniejsze. Szybkość też nie musi powalać.
    >
    > Jakieś opinie macie o tym kosmicznym sprzęcie ?

    Tak, mam od roku CMMT36VA. Wybrałem akurat tą bo jest sterowana
    zewnętrznym komputerem, 48VB wydaje się być trochę bardziej upierdliwa.
    Sprzęt bywa kapryśny ale jak się wszystko dobrze ustawi to drobnicę typu
    0603 potrafi układać cały dzień bez większych problemów. Szybkość przy
    dobrze zrobionym programie z użyciem dwóch głowic i wizji to max 2000
    komponentów na godzinę. Podajniki są mało wygodne, zwłaszcza dla kogoś
    kto ma duże dłonie, ale i tak wymiana rolki to jakieś dwie minuty. Masę
    informacji znajdziesz na google grupie "Desktop Pick and Place". Jak
    chcesz obejrzeć na żywo odezwij się na priv.

  • 6. Data: 2019-11-04 09:47:12
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-11-04 o 01:59, sundayman pisze:

    > Mam już dość ręcznego układania tysięcy elementów (no dobrze, nie robię
    > tego osobiście, ale trzeba mieć litość dla ludzi przecież).

    Wizja min. 4000?

  • 7. Data: 2019-11-04 17:42:57
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 04/11/2019 00:59, sundayman wrote:> ...kto używa chińskich automatów
    P&P w rodzaju CHMT36, CHMT48VA.
    > CHMT48VB, TVM802B lub podobnego badziewia ?

    Nie mam żadnego doświadczenia ale śledziłem przeboje UnexpectedMaker na
    YT z CHM-T36VA. Zaczęło sie tutaj
    https://www.youtube.com/watch?v=TtEg7VJNetI

    Jemu to zajęło tygodnie aby dało się jakoś tego uzywać. Co prawda chyba
    używa (także) 0402 wiec musi mieć troche więcej dokładności.
    W jakimś filmie wspomina także że panale z PCB miały straszny rozrzut w
    wimiarach (liniowosci)

    ZTCP głównym problemem okazała się niestabilność stołu

    c.

  • 8. Data: 2019-11-04 17:56:25
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 08:06:43 UTC+1 użytkownik Zbych napisał:

> [...]
    > 95% płytki za cenę jaką płacę za samo przygotowanie produkcji w PL.
    > Gdyby tylko asortyment części, które montują mieli większy.

    W kwestii montażu krótkich serii to z chęcią podejmę się wyceny.
    Mogę zaproponować konkurencyjne ceny w stosunku do np. JLCPCB.
    Oczywiście na usługę FV.

  • 9. Data: 2019-11-04 19:11:35
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    s...@g...com wrote on 04.11.2019 17:56:

    > W kwestii montażu krótkich serii to z chęcią podejmę się wyceny.
    > Mogę zaproponować konkurencyjne ceny w stosunku do np. JLCPCB.
    > Oczywiście na usługę FV.

    Pochwal się możliwościami technicznymi, bo na twojej stronie ich nie widać.
    Montaż bezołowiowy? Montaż dwustronny? Najmniejsze elementy? 0402? QFP z
    rastrem 0,4mm? BGA?
    Montujesz może moduły (GSM, ESP32) itp. na PCB?

  • 10. Data: 2019-11-04 19:24:47
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Zbych wrote on 04.11.2019 19:11:

> [...]
    > Montaż bezołowiowy? Montaż dwustronny? Najmniejsze elementy? 0402? QFP z

    Miało być QFN nie QFP.