    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kamizelki odblaskowe obowiązkowe dla pieszych
    Date: Tue, 26 Aug 2014 20:27:10 +0200

    Użytkownik "t-1" <n...@n...pl>

    > Sugeruję, ze zwiększony efekt by dało oprócz odblasków nauczenie dzieci
    > prawidłowego zachowania na drodze.
    > Ale może to być trudne skoro dorośli sami nie potrafią.
    > A więc wyplenienia przekonania, że pieszy może być zupełnie
    > nieodpowiedzialny, choćby idąc prawą stroną drogi,
    > (przez co nie ma szansy zobaczyć samochodu który go być może za chwilę
    > potrąci i uratować życia).
    > A formalne wieszanie odblasków na ubraniu, bez całej otoczki kultury
    > zachowań na drodze może tylko upewnić gamonia w przekonaniu,
    > że kierowca musi go zawsze zobaczyć.

    Dokładnie. Chodzenie po jezdni w przekonaniu, że kierowca ma ustąpić bo
    chodnik po drugiej stronie. Wchodzenie czy wbieganie na przejście czy nawet
    poza nim na jezdnię bez upewnienia się czy coś nie jedzie. To w mieście.
    Czemu ma służyć zmiana prawa poza miastem to ja za bardzo nie wiem. Tam
    ludzie takich numerów nie odwalają.