  • Data: 2019-08-26 17:07:10
    Temat: Re: kasowanie RTG
    Od: mk <lp.pw@myzskm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.08.2019 o 14:47, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Chyba trochę przesadziłeś. Przy 1/4 powierzchni stosunek sygnału do
    > szumu pogorszy się dwukrotnie. Aparaty o małej matrycy stosują często
    > uśrednianie, właśnie z czterech pikseli. To w zasadzie daje taki sam
    > S/N, jak jeden duży piksel. Ale nazywa się, że matryca ma 48 milionów
    > pikseli :-)

    Dobry przykład, tylko owego uśredniania wcale nie trzeba przeprowadzać.
    Inny temat to, że sklejenie pikseli (pixel binning) jest dość
    barbarzyńskim podejściem do tematu przeskalowania obrazu.
    Jeśli przeskalowanie przeprowadzić poważnie, to nawet po redukcji
    "megapikseli" uzyskamy lepszej jakości obraz (pod warunkiem, że optyka w
    jakimś stopniu dotrzymuje kroku magapikselom).
    Co do pikseli to oczywiście zmyła, bo podawana jest liczba subpikseli.

    > W praktyce jednak większe niż powierzchnia piksela znaczenie ma
    > technologia. A tu nastąpił bardzo duży postęp, mój APSC daje użyteczny
    > obraz przy ISO 6400, nie do pomyślenia parę lat temu.

    Zrób zdjęcie RAW tej samej sceny przy identycznych ustawieniach
    obiektywu i czasu naświetlania przy ISO 100 i ISO 6400, tak by nie
    prześwietlić tego drugiego. Następnie weź Lightrooma (czy co tam lubisz)
    i podkręć jasność pierwszego tak by zrównać z drugim: uzyskasz
    porównywalny obraz, a jeśli nie, to znaczy, że masz Canona, albo inny
    przestarzały sprzęt. :-)

    pzdr
    mk