  • Data: 2019-08-26 17:29:41
    Temat: Re: kasowanie RTG
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.08.2019 o 17:07, mk pisze:

    > Dobry przykład, tylko owego uśredniania wcale nie trzeba przeprowadzać.
    > Inny temat to, że sklejenie pikseli (pixel binning) jest dość
    > barbarzyńskim podejściem do tematu przeskalowania obrazu.
    > Jeśli przeskalowanie przeprowadzić poważnie, to nawet po redukcji
    > "megapikseli" uzyskamy lepszej jakości obraz (pod warunkiem, że optyka w
    > jakimś stopniu dotrzymuje kroku magapikselom).
    > Co do pikseli to oczywiście zmyła, bo podawana jest liczba subpikseli.

    Pełna zgoda.

    > Zrób zdjęcie RAW tej samej sceny przy identycznych ustawieniach
    > obiektywu i czasu naświetlania przy ISO 100 i ISO 6400, tak by nie
    > prześwietlić tego drugiego. Następnie weź Lightrooma (czy co tam lubisz)
    > i podkręć jasność pierwszego tak by zrównać z drugim: uzyskasz
    > porównywalny obraz, a jeśli nie, to znaczy, że masz Canona, albo inny
    > przestarzały sprzęt. :-)

    Przy ISO 100 to chyba nie, natywna czułość matrycy jest wyższa. Ale przy
    ISO 200 to już pewnie tak. Poza tym, wiele współczesnych aparatów
    odszumia RAWy powyżej pewnej czułości, i wtedy Twój test nic nie da.
    Prawdę mówiąc, nie wiem, jak jest w moim K3II. A że jestem zadowolony,
    to nie chce mi się sprwdzać.
    Nie, nie mam Canona ;-)

    P.P.