  • 41. Data: 2013-01-09 14:40:06
    Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Z całą pewnością ciężko, ale nie wiem jak innym, ale mi niezbyt odpowiadają
    > wybory gdzie mam opcje:
    > a) Maciarewicz
    > b) Niesiołowski
    > c) Biedroń
    > + jakiś tam plankton...
    >
    > Tu już nie ma mniejszego zła - tu już są same większe zła.
    > I do tego prowadzi taki system wodzowski.
    >
    > Natomiast w JOW nie wierzę - jest to coś czemu zgodnie przeciwni będą Tusk,
    > Kaczyński, Palikot, Miller i każdy wódz każdej partii, zastosouje się więc
    > dyscyplinę poselską i 460 posłów zagłosuje przeciw.

    Dokladnie mam taki sam punkt widzenia. Nawet jesli zbierze sie odpowiednia ilosc
    podpisow to i tak to uwala w ten czy inny sposob :)
    Tuskistan zebral i szybko z tego "zrezygnowal", a po wypowiedzi na ten temat obecnego

    ministra Nowaka to noz sie sam w kieszeni otwiera.
    Mimo, to sprobuje. Zbiore te podpisy i oddam, niewiele to kosztuje.

    sz.

  • 42. Data: 2013-01-09 14:44:45
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-01-09, szufla <b...@e...pl> wrote:

> [...]
    obecnego
    > ministra Nowaka to noz sie sam w kieszeni otwiera.

    http://www.youtube.com/watch?v=XnI2MSbYpT0 zeby bylo TG, to ten co ostatnio
    mocno sie fotoradarami interesuje :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 43. Data: 2013-01-09 14:45:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 9 Jan 2013 05:36:51 -0800 (PST), Aron napisał(a):

    > w Szwecji nie bedzie nigdy zero wypadkow bo oni majom losie

    Wzmocni się słupki, ograniczy prędkość do 60 i łoś będzie groźny tylko z
    powodu wścieklizny ;)

  • 44. Data: 2013-01-09 14:52:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 9 Jan 2013 14:40:06 +0100, szufla napisał(a):

    > Dokladnie mam taki sam punkt widzenia. Nawet jesli zbierze sie odpowiednia ilosc
    > podpisow to i tak to uwala w ten czy inny sposob :)

    Nie po to budowali "demokrację" w której wyborcy wolno głosować tylko na
    kandydatów których wskazali liderzy partii :-)

    Poseł obecnie niewiele zawdzięcza wyborcy, dużo zawdzięcza liderowi partii
    i to wobec niego ma zobowiązania, a nie wyborców.

  • 45. Data: 2013-01-09 15:20:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aron" napisał w wiadomości
    >w Szwecji nie bedzie nigdy zero wypadkow bo oni majom losie

    Wstawi sie pancerna szybe, auto rozbite, a wypadku nie ma :-)

    J.

  • 46. Data: 2013-01-09 15:21:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-09 14:31, Tomasz Pyra pisze:

    > Tylko to oczywiście też wymaga znaczącego ograniczenia prędkości.
    > Z 30/70/110 zejdą do 20/50/90, do tego oczywiście system egzekwowania tych
    > ograniczeń, wysokie wymagania bezpieczeństwa od sprzętu i dróg i pewnie do
    > tego zera się zbliżą.

    Od tego to już tylko krok do człowieka, który idzie przed samochodem z
    flagą i ostrzega, że Pan jedzie.

    --
    MN

  • 47. Data: 2013-01-09 15:27:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aron" napisał w wiadomości grup
    On 9 Sty, 14:11, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
    >beda czuwaki jak w puciongach i bedziesz wciskal co 15 sekund zeby
    >nie
    >pikalo

    Nie, bo to jest 15s ryzyka.
    Wstawi sie ekologiczny silnik z ekologicznym ogranicznikiem, i chocbys
    nie wiadomo jak mocno wciskal, to szybciej niz 70 nie pojedziesz.
    A zderzenie przy 70 sie przezywa, a moze nawet wypadku nie ma (tzn
    rannych) :-)

    Elektronika ma zreszta coraz wiecej mozliwosci, czuwak moze byc
    automatyczny i analizowac na podstawie innych czujnikow i kamer czy
    kierowca nie spi, w samochodzie moga byc radary sprzezone z hamulcami,
    itp.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Vision_Zero

    Szwedzi to dziwny kraj ... ale tez demokratyczny :-)

    J.

  • 48. Data: 2013-01-09 15:53:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w
    Dnia Wed, 09 Jan 2013 11:51:13 +0100, onarjusz napisał(a):
    >A poważnie - rozbić obecny system partyjny, zamiast niego taki żeby
    >wyborcy ustalali skład parlamentu, a nie szefowie tych partii.
    >To pozwoli rozliczyć konkretnych polityków z konkretnych pomysłów, co
    >obecnym systemie z zasady jest bardzo trudne.

    Jednomandatowe okregi ?

    Po pierwsze ... nie bardzo sobie wyobrazam sprawnego Sejmu w tak
    rozbitym systemie, 460 roznych poslow ma sie dogadac ?

    Po drugie ... a kto bedzie rzadzil ? najsilniejsza grupa inicjatywna
    tak jak chce, bo zawsze czesc niezaleznych poslow bedzie za, a czesc
    przeciw,
    wiec 5% utworzy rzad ?

    Po trzecie, jak powszechnie wiadomo - system taki prowadzi do
    wyksztalcenia systemu dwupartyjnego. Zadna mniejsza partia po prostu
    sie nie przebija przez silniejszych kandydatow.
    O tyle tylko dobrze, ze obie partie maja bardzo podobny program i
    staraja sie zadowolic jak najwiecej wyborcow :-)
    Aczkolwiek w Niemczech udalo sie Zielonym przebic.

    Zadowolenie ma rozne oblicza - np 55mph, 70 mph, 10 mln kamer, itp :-)

    J.

  • 49. Data: 2013-01-09 15:53:36
    Od: "TM" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Kaczyński, Palikot, Miller i każdy wódz każdej partii, zastosouje się więc
    > dyscyplinę poselską i 460 posłów zagłosuje przeciw.

    Widzę, że jesteś jednokomórkowcem.

  • 50. Data: 2013-01-09 16:35:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 9 Jan 2013 15:53:32 +0100, J.F napisał(a):

    > Jednomandatowe okregi ?
    >
    > Po pierwsze ... nie bardzo sobie wyobrazam sprawnego Sejmu w tak
    > rozbitym systemie, 460 roznych poslow ma sie dogadac ?

    No i jest to podstawowa zaleta takiego systemu - że nie będzie im się tak
    łatwo dogadać.
    Dziś jak ktoś wpada na głupi pomysł, musi przekonać do niego tylko jedną
    osobę (szefa partii rządzącej) i pomysł wchodzi w życie.
    System gdzie będzie musiał do niego przekonać 230 posłów jest pod tym
    względem 230x lepszy :)

    > Po trzecie, jak powszechnie wiadomo - system taki prowadzi do
    > wyksztalcenia systemu dwupartyjnego.

    System jest raczej zeropartyjny, powstają natomiast 2-3 dość luźne
    ugrupowania.
    Ale dalko im kształtem do obecnych partii gdzie jest jeden wódz który
    niepodzielnie rządzi.

    > Zadna mniejsza partia po prostu
    > sie nie przebija przez silniejszych kandydatow.

    Zapomnij o partiach - partia była za PRLu, nie było to dobre i czas żeby
    zniknęło :)
    System partyjny jest zły, bo rządzi wódz partii.
    Chodzi o to żeby rządzili wybierani w wyborach reprezentaci wyborców, a nie
    partii.