  • Data: 2018-11-19 13:51:34
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    >odpowiedź. Otóż "hybryd" jest kilka wariantów:

    >REEV (Range Extended Electric Vehicle): pojazd elektryczny, gdzie
    >napędem jest silnik elektryczny, a generator spalinowy pozwala go
    >doładować w razie potrzeby.

    > PHEV (Plug-In Hybrid Vehicle): Modele hybrydowe, posiadające silnik
    >spalinowy i silnik elektryczny. Silnik elektryczny i akumulatory w
    > hybrydzie typu plug-in są doładowywane za pomocą ładowarki lub ze
    > zwykłego gniazdka. Silnik elektryczny pełni rolę wsparcia dla
    > silnika
    > spalinowego, ale może także być wykorzystany samodzielnie.

    No i imo moga sie tez doladowac z silnika spalinowego ..

    >HEV (Hybrid Electric Vehicle): Tradycyjna hybryda silnika spalinowego
    >elektrycznego, HEV różni się od PHEV tym, że silnik elektryczny nie
    >wymaga doładowywania, doładowuje się on energią z hamowania. Nie ma
    >możliwości podróżowania w trybie wyłącznie elektrycznym, silnik
    >elektryczny pomaga w dynamicznym ruszaniu miejskim.

    Cos tu nie tak. A pierwszy prius to jaki byl ?
    Bo roznil sie tym, ze akumulatora nie mozna bylo doladowac z gniazdka,
    z braku wtyczki/gniazda w samochodzie.
    Akumulator ladowal sie z silnika spalinowego, z hamowania byc moze
    tez, pozwalal na samodzielna jazde - tylko krotko i niezbyt szybko, bo
    byl malej pojemnosci i mocy ..

    >Michał pisał że ma Outlandera w wersji "PHEV", czyli ten mocno
    >skomplikowany (drogi) wariant. Ty natomiast myślałeś o "REEV", a to
    >zaiste brzmi niegłupio, pod warunkiem że wbudowana prądnica jest w
    >stanie
    >zapewnić wystarczająco mocy by dało się jechać z pustym aku.

    >Sprawność jak sądzę jest w takim wypadku tragiczna,
    >no ale z założenia to ma raczej działać tak jak kanister który wożę w
    >bagażniku.

    Zeby dojechac do najblizszej ladowarki i zafundowac sobie dlugi obiad
    ?
    To powinno starczyc na jazde w trasie.
    Ze 25-40kW powinno wystarczyc ... do jazdy 130 po plaskim :-)

    Tylko niestety - sprawnosc tragiczna :-(

    J.