    From: "gargamel" <s...@d...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: korekcja danych HDD
    Date: Fri, 2 Jan 2009 22:48:51 +0100
    Sender: B...@p...centertel.pl

    Użytkownik "Radosław Sokół" napisał:
    > Tutaj możesz sobie poczytać o kodach korekcyjnych Reed-Solomon.

    tutaj to znaczy gdzie?:O)

    > UŻYTKOWNIKIEM!!!

    oj nie bądź taki polonista:O)

    > Że co? Żadne wirusy nie mają dostępu do kodów korekcyjnych
    > dysku. Mają natomiast dostęp do tablic uszkodzonych sektorów
    > samego systemu operacyjnego. A tworzenie się fałszywych "usz-
    > kodzeń nośnika" jest często efektem wadliwego działania sprzętu.

    hahaha, zgadzam sie z tobą że żadne wirusy nie powinny mieć dostępu do
    takich rzeczy:O)
    ale rzeczywistość jest inna (może spotkałeś się gwarancją do dyskui twardego
    gdzie podają że uszkodzenia dysku przez wirusy nie podlega gwarancji?:O)
    trochę dawno temu miałem taką sytuacje ze wirus właśnie "uszkodzioł" mi dysk
    przez nadpisanie jakichś sum kontrolnych w taki sposób że nie dało się tego
    naprawic z poziomu użytkownika (bo on nie ma dop tego dostępu), gdybym nie
    wiedział o tym ze to wirus (nie wnikajmy skąd wiedziałem) to potraktował bym
    nowiutki dyusk IBMa jako fizycznie uszkodzony (bad sectory na pół dyusku)
    już nie pamiętam tylko czy format zero filin (czy jakos tak) wystarczył, w
    kazdym razie robiłęm to włąśnie programem naprawczym producenta dysku który
    miał w hiu opcji i dysk nagle stał sie sprawny i działa do dziś:O)