  • 41. Data: 2011-02-01 09:01:53
    Temat: Re: książka o programowniu AVR w C
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011 09:53:04 +0100, Piotr Gałka wrote:
    >A mi przychodzi do głowy Racal-Redak, który udawało się odpalić na PC-XT

    Redac. Uzywalem. Takze pod nazwa Cadstar.

    >Porównałem wtedy kiedyś prędkość autoroutera Racal-Redaka i Protela (na
    >jakimś małym ale złośliwie połączonym przykładziku). To, co Protelowi
    >zajmowało n minut Racal-Redakowi zajmowało n sekund i wynik był lepszy.

    IMO to on wcale nie mial autoroutera.
    Tzn mial az trzy, a zaden sie nie nadawal do uzytku.

    Chyba ze miales jakas lepsza wersje.

    Niestety - mial tez swoje ograniczenia i co sie dziwic ze kolejne
    wersje musialy troche przytyc.

    J.

  • 42. Data: 2011-02-01 09:04:10
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-02-01 09:53, ohouapss wrote:

    > Można zapytać jaki system? Ja miałem takie piki dopóki nie wyłączyłem
    > wtyczki flash.
    Tak, Flash wyraźnie zwiększa wymagania pamięciowe FF aczkolwiek to co
    napisał Roman to IMO pewne przekoloryzowanie. :-) Nie przypominam sobie
    aby u mnie na XP z 4GB RAM-u FF zeżarł więcej niż 300MB RAM. Np. w tej
    chwili chodzi od około 12 dni not-stop i pożera ~250MB. Ale fakt, te
    250MB to i tak przerażająca liczba. :-)

  • 43. Data: 2011-02-01 09:13:17
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4d47c9e9$1@news.home.net.pl...

    > A mi przychodzi do głowy Racal-Redak, który udawało się odpalić na PC-XT
    > (640kB RAM) z jednym drivem 320kB i bez HD.
    > Trzeba było zrobić RAM-dysk chyba rzędu 180kB (ani więcej ani mniej) i
    > czasem przekładać dwie dyskietki w drive.
    > Zaprojektowałem tak w 1988 roku 2-stronną (względnie dużo elementów w DIP)
    > płytkę jakieś 15cm x 25cm. To był tester, który używaliśmy jeszcze w 2004
    > aż do momentu wejścia Unii i CE.

    Ja do dziś używam z powodzeniem pakietu Orcad w wersji 3.x. Gdy go kupiłem w
    1989r za majątek który zarobiłem za granicą to odpalałem go najpierw na XT a
    potem trafił na AT286 z dyskiem 20MB Seagate. Cały pakiet instalacyjny
    zawierający schematic, erc, autorouter, pcb i symulator obwodów cyfrowych
    oraz pokaźną bibliotekę elementów i driverów wszelkiej maści kart
    graficznych oraz ploterów i drukarek znajduje się na 10 dyskietkach 1,2MB.
    Aby go skonfigurować pod konkretna maszynę, ploter i drukarkę zbędne pliki
    z katalogu driver wystarczy usunąć. Dzisiaj przy tak pojemnych dyskach jest
    to zbędne. Obsługa manualna tego programu za pośrednictwem samej klawiatury
    jest rewelacyjnie szybka.

    Marek

  • 44. Data: 2011-02-01 09:35:09
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > A chciałem tyko napisać o oprogramowaniu.
    > Patrząc na teorię oprogramowania i twory jakie trzeba póżniej eksploatować
    > często się bebechy gotują.

    Mnie wkurza to, że mój Samsung Monte potrzebuje ze 2s aby pokazać mi
    odebranego SMS-a (Nokia (coś tam 51) robiła to natychmiast). Za pierwszym
    razem zdążyłem pomyśleć "znów się cholera zaciął", bo to jest jeden z
    wbudowanych w oprogramowanie "fjuczerów". Denerwujące (lub rozśmieszające -
    zależnie od aktualnej sytuacji) jest używanie tego telefonu na nartach. Aby
    wybrać dany przycisk z ekranu trzeba nacisnąć poprzedni z lewej. Po kilku
    nieudanych próbach rozszyfrowałem tę genialną myśl autora urządzenia i jakoś
    sobie poradziłem (na szczęście przycisku najbardziej z lewej nie
    potrzebowałem, nie sprawdziłem, czy te najbardziej z lewej nie przeniosły
    się na prawo, ale nie sądzę).
    P.G.

  • 45. Data: 2011-02-01 09:38:05
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-02-2011 o 00:17:15 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał(a):

    > Jasne. A prowadzi to do tego, że mój komputer ma 2 GB pamięci RAM i
    > obecnie zajętość wynosi 89% - a to oznacza, że będę musiał znów zamknąć
    > przeglądarkę i odpalić ją ponownie, bo autorom Firefoksa od samego
    > początku nie udaje się opanować problemu nadmiernej żarłoczności
    > zwierzaka i 1.5GB RAM zabiera mi własnie Firefox po 3 dniach pracy
    > komputera non-stop. Ale kto by się przejmował tymi gigabajtami? User se
    > dokupi...
    Zmień na Operę, serio, ja mam otwarte 13 zakładek i monitor pokazuje mi
    235MB zajętości. Co prawda pod Ubuntu 10.04 ale sądzę że pod windą jest
    podobnie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 46. Data: 2011-02-01 09:42:40
    Temat: Re: ksi??ka o programowniu AVR w C
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-02-2011 o 09:42:36 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No wiesz, odpowiednio duzy program zawiera stala ilosc bledow - jedne
    > usuwaja, inne dodaja. Nie daje sie tego uniknac.
    >
    > A spojrz od drugiej strony - jaki to skomplikowany program ten
    > Firefox. Takie czasy.
    Opera ma więcej i mniej zajmuje, ma np czytnik poczty i grup.
    Mozna to mieć wszystko odpalone łącznie z 10 stronami i zajmuje
    znacZnie mniej pamięci.
    Także firefox jest akurat przykładem źle napisanego programu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 47. Data: 2011-02-01 09:44:53
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-01-2011 o 22:34:31 Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > nikt tego za Ciebie nie zrobi. Tak samo jak mogę sobie wpisać pod jakiś
    > adres w RAM-ie (gdzie planowany jest koniec stosu) jakąś wartość i nawet
    > podczas wykonywania programu sprawdzać, czy stos tego nie zamazał.
    > Natomiast jestem przekonany, że istnieje niezerowy odsetek osób,
    > które zaczynały przygodę od C, czy co gorsza BASCOM-a używają w swoim
    > programie przerwań na zasadzie dołączania gotowych bibliotek, czy
    > wywołań rekurencyjnych, zbytnio sobie nie zdając sprawy, że takie coś
    > istnieje, a jak nawet słyszał ten ktoś magiczną nazwę "stos", to ma

    Ale taki gcc naprzykład sam oblicza głębokość stosu i wg tego ustawia
    jego wskaźnik, też nie masz na to żadnego wpływu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 48. Data: 2011-02-01 09:52:23
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Dnia 31-01-2011 o 22:34:31 Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał(a):
    Ale taki gcc naprzykład sam oblicza głębokość stosu i wg tego ustawia
    jego wskaźnik, też nie masz na to żadnego wpływu.

    A jeżeli programowo będę umieszczał jakies swoje dane na stosie albo je
    ściągał to czy gcc to też obliczy ? :)
    A jeżeli będę chciał programowo zmienić wskaźnik DPTR po to aby wrócić z
    podprogramu celowo w inne miejsce niż te z którego wyskoczyłem to też ?
    Nie wiem jak w C gdyz się dopiero go uczę ale w ASMie często takie tricki
    wykorzystuję.

    Marek

  • 49. Data: 2011-02-01 10:01:02
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-02-01 10:42, janusz_kk1 pisze:

> [...]
    > znacZnie mniej pamięci.
    > Także firefox jest akurat przykładem źle napisanego programu.

    A skąd wiesz czy ta ilość zajętej pamięci nie wynika z cachowania stron
    i nie ustawia się tego w konfiguracji?

  • 50. Data: 2011-02-01 10:16:34
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > A jeżeli będę chciał programowo zmienić wskaźnik DPTR po to aby wrócić z

    Miało byc SP nie DPTR oczywiście.

    Marek