  • Data: 2011-12-07 04:21:23
    Temat: Re: kulki2d
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-06 21:05, M.M. pisze:
    > Wiadomo, mozna rozwiazac zderzenia na jeden z wielu sposobow i uzyskac
    > ladny efekt. Zastanowilo mnie cos troche innego. Bierzemy np. 3 albo 4
    > kulki, rozpedzamy je w okreslonym kierunku, z okreslona predkoscia, itd.
    > Mierzymy warunki poczatkowe i wrzucamy do komputera. A potem obserwujemy
    > jak dlugo i jak czesto symulacja komputerowa przypomina ta z
    rzeczywistosci.

    Bardzo krótko (w liczbie zderzeń). Taki bilard ma dodatni wykłądnik
    Lapunowa. Każde przesunięcie, także np dokładność poamiru czy nawet
    błąd reprezentacji numerycznej, rośnie wykładniczo.

    > Jaka mozna uzyskac dokladnosc gdy zderzaja sie 3 albo 4 kulki na raz
    > w tym samym czasie? Cokolwiek oznacza ten sam czas.

    Tu akurat można uzyskać bardzo przyzwoitą dokładność,
    trzeba tylko dobry model kulki wprowadzić;) Doskonale
    sztywne w rzeczywistości nie istnieją.

    pzdr
    bartekltg