  • Data: 2018-02-05 01:14:22
    Temat: Re: kupiłech bluray
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-02-04, Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:
    > A orientujesz się jak z trwałością nagranych danych? Czy to podobny level
    > do DVD czy lepiej/gorzej? Bo jeśli płyty są rzeczywiście w końcu tanie to
    > może ma to sens...

    Teoretycznie są bardziej odporne mechanicznie (mają dodatkową powłokę),
    takoż te standardowe sa oparte na warstwach "metalicznych", które są
    duzo bardziej odpowrne np. na promieniowanie (światło).

    Jest jeszcze typ na organicznych barwnikach, nazywa się LTH jest zwykle
    tańszy.

    Teraz z mojego doświadczenia (parę lat), jeśli płyty BD będa przechowywane
    w dobrych warunkach to mają lepszą trwałość niż standardowe DVD. Te
    standardowe przynajmniej.

    Natomiast w normlanym uzytkowaniu, BD mają jakość nieporównywalnie
    gorsza. Wynika to najprawdopodobniej z samej gęstości zapisu.

    Objawia się to w taki sposób, że DVD, które jest naprawdę mocno
    porysowane (kategoria: dziecko, podłoga), dalej da się w pełni odczytać,
    natomiast w przypadku BD, wystarczy mała, maciupeńka ryska i koniec. To
    są przynajmniej moje wnioski z procesu archiwizacji domowej płytoteki.

    --
    Marcin