  • 61. Data: 2012-12-04 02:23:25
    Temat: Re: kupilibyście? ja tak
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-12-04 00:22, atm pisze:
> [...]
    article&id=22792:obudowa-z-dodatkowym-ekranem-dla-ip
    hone&catid=50:akcesoria&Itemid=92

    > Tak, ten patent jest ok, aczkolwiek docelowo wolalbym jeden ekran
    > umozliwiajacy prace w dwoch trybach, gdzie czujnik oswietlenia
    > przelaczalby na e-ink przy mocnym oswietleniu zewnetrznym.

    tylko, czy to technologicznie jest/bedzie wykolnae e-ink i np.
    superamoled w jednym (watpie).

  • 62. Data: 2012-12-04 12:28:12
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 04.12.2012 AL <a...@s...tam.pl> napisał/a:

    > tylko, czy to technologicznie jest/bedzie wykolnae e-ink i np.
    > superamoled w jednym (watpie).

    Wystarczyłby zupełnie dobry, LCD (niekoniecznie kolorowy) działający
    bez podświetlenia, wykorzystując światło z zewnątrz, jakiś taki jak
    były kiedyś w różnych urządzeniach z opcjonalnym podświetleniem.
    E-ink to zło, jedyna jego zaleta to brak poboru prądu do zachowania
    stanu, reszta to same wady.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 63. Data: 2012-12-04 13:30:57
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-12-03, o godz. 17:53:59
    AL <a...@s...tam.pl> napisał(a):

    > kiedys w jakiejs reklamie (ruskiej?) był telefon z dwoma ekranami - i
    > wlasnie sobie pomyslalem, ze dobrze by bylo, gdyby jeden byl kolorowy
    > (np.superamoled) a drugi w technologii e-Ink.

    E-ink nie za bardzo nadaje się do telefonu. On właściwie poza czytaniem
    e-booków nie za bardzo nadaje się do czegoś innego. Jedyną zaleta jest
    niski pobór prądu przy zmianie zawartości. Ale okupione jest to sporą
    bezwładnością. Przeglądanie na tym np. książki adresowej czy menu
    wkurzałoby dość mocno - tak jak wkurza to na czytniku e-booków. W
    takiej dwuekranowej hybrydzie wystarczyłby jako podstawowy (do
    korzystania z telefonu) wyświetlacz LCD mono plus sterownik grafiki
    który potrafiłby przy tym ekranie przełączyć się w tryb oszczędzania.

    Zdrówko

  • 64. Data: 2012-12-04 14:40:53
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

> [...]
    > korzystania z telefonu) wyświetlacz LCD mono plus sterownik grafiki
    > który potrafiłby przy tym ekranie przełączyć się w tryb oszczędzania.

    no nie koniecznie - przegladanie na E-ink stron internetowych jest
    akceptowalne pod warunkiem, ze nie ma na nich animacji.
    Bieganie po menu - rowniez.

    Uzywam rowniez ebook'a z ekranem dotykowym (w tym multidotykiem jak na
    tabletach), mozliwoscia robienia wlasnych notatek i rysnkow - wszystko
    robi sie poprzez wyswietlane menu (fizycznie sa tylko 3 klawisze
    sprzetowe).
    Spokojnie do podstawowych operacji taki ekran starczy.
    Przegladanie stron internetowych przez wbudowane menu rowniez.
    Obsluga dodatkowych aplikacji wbudowanych w czytnik ( w tym prostych
    gier, kalkulatora, kalendarza) rowniez jest akceptowalne.

    Do przegladania grafik rychomych nie nadaje sie zupelnie (wlasnie przez
    ta bezwladnosc) - ale od tego w tym telefonie bylby drugi wyswietlacz
    (do multimediow).

  • 65. Data: 2012-12-04 15:32:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał w wiadomości
> [...]
    >e-booków nie za bardzo nadaje się do czegoś innego. Jedyną zaleta
    >jest
    >niski pobór prądu przy zmianie zawartości.

    A nie wysoki ? Niski jest przy utrzymaniu zawartosci :-)

    No i czytelnosc w sloncu jest druga zaleta. Na plazy bardzo duza
    zaleta :-)

    >Ale okupione jest to sporą
    >bezwładnością. Przeglądanie na tym np. książki adresowej czy menu
    >wkurzałoby dość mocno - tak jak wkurza to na czytniku e-booków.

    Na pewno ? maly ekran to chyba szybciej idzie ?

    >takiej dwuekranowej hybrydzie wystarczyłby jako podstawowy (do
    >korzystania z telefonu) wyświetlacz LCD mono plus sterownik grafiki
    >który potrafiłby przy tym ekranie przełączyć się w tryb oszczędzania.

    Owszem. Ale mozna tez sprobowac z e-ink.

    J.

  • 66. Data: 2012-12-04 16:17:44
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-12-04, o godz. 15:32:54
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A nie wysoki ? Niski jest przy utrzymaniu zawartosci :-)

    Za duży skrót użyłem - niski pobór podczas wyświetlania.

    > No i czytelnosc w sloncu jest druga zaleta. Na plazy bardzo duza
    > zaleta :-)

    Zastanów się ile czasu używasz telefon w pełnym słońcu na plaży
    patrząc na jego ekran. Wbrew pozorom niedługo. Zdecydowanie mniej niż
    np. czytnika e-booków gdzie e-ink ma sens.

    > Na pewno ? maly ekran to chyba szybciej idzie ?

    Nie - to kwestia bezwładności samego e-ink a nei wielkości ekranu.

    > Owszem. Ale mozna tez sprobowac z e-ink.

    Niezbyt sensowne jest wykorzystywanie czegoś co już na wejściu sprawia
    kłopoty z bezwładnością i wkurza np. podczas przewijania menu. Dla mnie
    ta cecha e-ink była jednym z głównych powodów sprzedania Kindle-a.

    Zwłaszcza że w normalnym użytkowaniu większość czasu to stan spoczynku
    a wtedy ekran może być wygaszony. Poza tym jeśli to ekran AMOLED to
    podświetlane są piksele które świecą. Mam np. aplikację która wygasza
    cały ekran a tylko piksele wyświetlanego zegara są aktywne. Zużycie
    prądu sporo spada.

    Zdrówko

  • 67. Data: 2012-12-04 17:21:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Zastanów się ile czasu używasz telefon w pełnym słońcu na plaży
    >patrząc na jego ekran. Wbrew pozorom niedługo.

    Wystarczy ze 7 dni w roku i sie nie da zwyklego TFT LCD :-)

    >Zdecydowanie mniej niż np. czytnika e-booków gdzie e-ink ma sens.

    Ale po co mi czytnik ebookow, skoro mam telefon z duzym ekranem ?

    >Nie - to kwestia bezwładności samego e-ink a nei wielkości ekranu.

    http://www.youtube.com/watch?v=0DVlGZ3_d3Q
    8 stron/s ... chyba ujdzie ?

    tu "zwykly" http://www.youtube.com/watch?v=m-QauSW8nRU
    to co pokazuja od ~45s tez chyba ujdzie.

> [...]

    >spoczynku
    >a wtedy ekran może być wygaszony. Poza tym jeśli to ekran AMOLED to

    Ale nie chcemy amoled, bo on w sloncu za bardzo baterie drenuje :-)

    J.

  • 68. Data: 2012-12-04 17:46:14
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-12-04, o godz. 17:21:38
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > http://www.youtube.com/watch?v=0DVlGZ3_d3Q
    > 8 stron/s ... chyba ujdzie ?
    >
    > tu "zwykly" http://www.youtube.com/watch?v=m-QauSW8nRU
    > to co pokazuja od ~45s tez chyba ujdzie.

    W opisie wygląda fajnie - zwróć tylko uwagę na czas od tapnięcia w
    ekran do przerysowania strony. To nie jest płynne. jeśli masz przewinąć
    kilkanaście czy kilkadziesiąt kontaktów to robi się to uciążliwe. Nie
    neguję że e-ink jest fajny - tyle że akurat nie do szybkiej zmiany
    zawartości ekranu.

    > Ale nie chcemy amoled, bo on w sloncu za bardzo baterie drenuje :-)

    To zasłoń na czas wybierania numeru ręką. Zapszemolę - nie potrzebujesz
    patrzeć w ekran w pełnym słońcu, to zastosowanie niszowe. :-P

    Zdrówko

  • 69. Data: 2012-12-04 17:53:28
    Od: atm <...@v...pl>

    > To zasłoń na czas wybierania numeru ręką. Zapszemolę - nie potrzebujesz
    > patrzeć w ekran w pełnym słońcu, to zastosowanie niszowe. :-P

    To jedna opcja, druga to ze w pelnym sloncu i tak jest super widocznosc ;]

  • 70. Data: 2012-12-04 18:42:52
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 4 Dec 2012 16:17:44 +0100, Maciek Babcia Dobosz wrote:
    > Zastanów się ile czasu używasz telefon w pełnym słońcu na plaży
    > patrząc na jego ekran. Wbrew pozorom niedługo.

    Nie wiem co Wy macie z tym pelnym sloncem... LCD bez zarowiastego
    podkrecenia jasnosci jest nieuzywalny na zewnatrz w przecietny dzien w
    naszym klimacie. OK, trafi się troche pochmurnych dni w zimie, czasem
    latem przed burza, gdzie mozna uzyc LCD w jakims trybie oszczedniejszym, ale
    jednak warunki marnej czytelnosci LCD trafiaja się duzo czesciej niz
    tydzien urlopu na slonecznej plazy...

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns