    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [lekki OT] Co (i kiedy) się stało z "Młodym Technikiem"?
    Date: Sat, 27 Feb 2010 04:59:18 +0100

    Użytkownik PeJot napisał:

    > Niestety to prawda i trzeba ją zaakceptować. Dotyczy to nie tylko
    > elektroniki ale i całej reszty. Przykładowo, w latach 80 był projekt
    > trenażera rowerowego, opartego na rowerze typu składak. Dziś nikt by
    > tego tak nie robił, tylko poszedł do sklepu i kupił 10 x lepszego
    > gotowca, na normalny rower.

    Jak jeszcze do tego dodasz wszechobecne prawa autorskie, patentowe,
    zakaz krypto reklamy, to będzie pełen obraz problemu. Kiedyś do
    zakupionego sprzętu dodawano schemat. Dziś tego się nie robi. Kiedyś
    radioelektronik publikował sporo opisów. Dziś prawdopodobnie tego nie
    zrobi, bo prawnicy by ich zjedli. Serwisy autoryzowane otrzymują
    materiały i mają umowy, że nikt inny na ich terenie tego nie otrzyma a
    tu nagle buch - opis w czasopiśmie. Nie wiem na jakich zasadach działał
    Serwis Elektroniki.
    Stara dobra Sonda (Kurek, Kamiński) też nie mogłaby być produkowna z
    powodu ukrytej reklamy sponsorów - dostawców materiałów informacyjnych.
    Prosty artykuł o komputerach, o ich rozwoju jest wyjątkowo trudno
    napisać nie podając nazw tych komputerów, ich producentów. Jak podasz
    (producent nie będzie miał nic przeciwko, nawet ulotki przyśle), to inni
    reklamodawcy będą mieli pretensje, że oni płacą a tu darmocha.
    Ewentualnie wydawca, redaktor naczelny zakaże publikacji. Obejrzyj
    jakikolwiek odcinek Sondy, wyobrażając sobie zamzane napisy na obudowach
    urządzeń, wypikaj (piii) nazwy i zastanów co z tego pozostanie.
    Maciek