    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [lekki OT] Co (i kiedy) się stało z "Młodym Technikiem"?
    Date: Sat, 27 Feb 2010 19:05:47 +0100

    On Sat, 27 Feb 2010 18:55:58 +0100, Adam wrote:

    >Można by polemizować ;)
    >Przykładowo radioodbiornik. Porównaj głowicę z lat 70 - 80 i głowicę
    >współczesną. Spróbuj zestroić taką głowicę.

    No o tym mowie. Coraz trudniej,

    >Albo końcówka. Nieraz trzeba było kawałek układu przeliczyć, bo padł
    >tranzystorek a takich już nie było i trzeba podebrać inny.
    >A teraz jakiś scalaczek i tyle. Podmieniasz i działa.

    Tylko ze scalaczkow jest wiecej typow niz kiedys tranzystorow.
    I kupic odpowiedni, i zeby jeszcze tanio bylo ..

    >Jeszcze kilkanaście lat temu drukarki kompyterowe miewały podręcznik z
    >opisem ESC/P2 czy innego języka.
    >Dzisiaj karteluszek z opisem jak wyjąć z pudełka i gdzie się wtyka prąd.
    >Oraz 200 stron z serwisami z całego świata :(

    Ale tez ten opis bywa bardziej skomplikowany, a 99.9% klientow i tak
    nie napisze drivera pod windows :-)

    >O ile wiem, układy do pracy w trudnych warunkach zalewało się raczej żywicą,
    >niż "termoglutą".

    Ale jaki tego cel to bym nie byl pewny - raczej nie taki zeby naprawy
    utrudnic. Moze im sie te bezmiedziowe kabelki urywaly ?

    J.