    From: Michal Lukasik <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: lenovo 320 czy to dobry wybór?
    Date: Tue, 2 Jan 2018 23:28:04 +0000

    On 01/01/2018 18:34, ToMasz wrote:
    > pomogłes, dzięki. poszukam informacji o problemach z linuksem. prędzej
    > czy później linuks tam zagości.

    Jeśli faktycznie docelowo ma być pod Linuxa to odradzam Lenovo. Po
    ostatnich problemach z Ubuntu pierwszą reakcją firmy było olanie
    problemu i zrzucenie winy na team Ubuntu choć problem dotyczy tylko i
    wyłącznie laptopów Lenovo.

    http://www.omgubuntu.co.uk/2017/12/ubuntu-corrupting
    -lenovo-laptop-bios

    Gdy pierwszy raz brat mówił mi o problemie pukałem się w czoło i nie
    wierzyłem, że to możliwe. Uwierzyłem jak trafiły do mnie pierwsze
    "cegiełki". Lenowo ze swej strony oferuje klientom wymianę płyt głównych
    - oczywiście odpłatnie. Rozwiązaniem jest wymiana EEPROMu (IMO w jakiś
    sposób soft robi bajzel w rejestrach układu, ale nie mam odpowiedniego
    programatora by to sprawdzić, mogę tylko zaprogramować więc po prostu
    wymieniam), ale komputer nadal jest podatny na uszkodzenie. Ubuntu po
    cichu poprawiło dystrybucję 17.10 bez zmiany numerka (podobno już nie
    "uśmierca" BIOSu). Ogólnie nikt nie chce się przyznać, że spier$^%ł.
    --