    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: lutowanie
    Date: Sun, 25 Sep 2016 22:11:04 +0200

    W dniu 2016-09-25 o 16:57, PiteR pisze:

    > Uważam podobnie. IMHO z powodu silnego pola i możliwości zaindukowania
    > napięcia tranformatorówka odpada. Ale też licze na wypowiedź kogoś
    > obeznanego a nie tylko "nie bo to obciach" w naszej firmie na produkcji
    > lutować transformatorem złącza do kabli.

    Bujda, nic groznego sie nie zaindukuje, lutuję różne scalaki w ramach
    naprawy i jeszcze żadnego w ten sposób nie uszkodziłem, bardziej trzeba
    uważać na przegrzanie ścieszki i odpadnięcie od laminatu, to się zdarza,
    a raz naprawiałem chińskie guano do sterowania kina 5D i tam ścieszki
    same odpadały, ale w normalnej przemysłówce są bardziej odporne i tam
    się trzeba postarać. A tak jeszcze w temacie lutowania to nawet
    najtańszy hot-air się rewelacyjnie sprawdza w wylutowyaniu scalaków
    smd czy w dip-ie, z koleji rozlutowywarka to kompletna porażka.

    --
    Pozdr

    Janusz_K