    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: mikrokontroler military/(aero)space 8bit
    Date: Mon, 8 Feb 2010 21:56:28 +0000 (UTC)

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > nie. EEPROMy są na kartach w komputerze (z Windowsem 2000 na burcie),
    > więc dysk jest i tak. Do tego dysk zmienny, na którym przesyłamy dane
    > z kosmosu na ziemię.

    Myślałem, że chodzi o chodzi o urządzenie, które jak się je kopnie na
    orbitę, to już z tamtąd nie wraca.

    > Kolega przesyła dane na kartach SD. Zapisuje wszystko 16 razy w różnych
    > blokach karty. Na razie nie miał żadnych problemów i dane dawało się
    > zawsze zrekonstruować.

    Mam teraz przed soba diwajs, który jak żeśmy projektowali, to nijak nie
    można było polegać na pamięci eeprom (a może flash) wbudwanej do procesora.
    Kazaliśmy programiscie zapisywać stałe kalibracyjne w kilku miejscach,
    a jak trzeba było z nich skorzystać, to rozstrzygało głosowanie.

    > Ale on ma góra 20-30kB danych, my do 60GB.

    Przebijam. Mnie był potrzebny jeden bajt. To dopiero kosmiczna technologia.

    --
    Jarek