    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <5...@g...com>
    <xi65nbcrbx58.e4f5b033tu8q$.dlg@40tude.net>
    <d...@g...com>
    <58dd415f$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <58de0e39$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <58de24c4$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    Subject: Re: mini reaktory atomowe
    Date: Fri, 31 Mar 2017 13:02:57 +0200

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    W dniu piątek, 31 marca 2017 18:43:34 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >Nie, to nie może być drogie. To musi być tania stal. Od środka
    >pokryta takim cwanym polimerem.

    Do metanu kompozytowe daja. Bardzo drogie raczej nie sa.

    >Zależy od żywicy, ale zasadniczo chemicznie stabilne.

    Chemicznie tak, ale jesli wodor w metale wnika, to w zywice pewnie
    jeszcze bardziej.

    >Jak ludzie w domach będą mieli kran z wodorem to nie ma sprawy. Ale
    >takich miejsc na Ziemi jest bardzo mało.

    No ale pisales, ze generatorek wodoru to nie problem.

    >To nie był organic growth. Kupili startupa z jakimiś narwańcami, ci
    >narwańcy nagle obudzili się w strukturze korporacyjnej, okazało się
    >że wszystkim to wisi
    czy coś w końcu wyczarują czy nie.

    W przypadku Siemensa to mi wygladalo na badania wlasne.

    No ale jesli dziala, to czemu nie wyczarowac ?

    >Każda technologia na początku kiepsko działa.

    Ale to juz nie jest poczatek.
    To wyglada na koniec :-)

    [...]
    >Latem to do takiego zbiornika byś chciał nałapać ze słońca ciepła na
    >zimę.

    Chcialbym, ale jak sie nie da, to trudno.

    Wodoru tez nie nalapie ... chyba ze bedzie znacznie wiekszy zbiornik i
    700 bar :-)

    [...]
    > Zreszta zobacz - rozwozi sie plynny azot i czasem tlen, tygodnie
    > taki
    > zbiornik stoi.

    >Bo jest duży i ma zapas tego azotu czy tlenu. Odgotuje sobie, to go
    >schłodzi i jakoś da radę.

    No, na tym satelicie tez go bylo duzo. Ale ja tez o duzym zbiorniku
    wody mowie.
    Takie 2 tony - wielkosci tego, co na zdjeciu dawales..

    >W kosmos raczej nadmiaru na odgotowanie nie wysłali.

    On tam sobie mial parowac caly czas.

    >Taniej zasłonić go kawałkiem folii berylowej do odbijania jedynego
    >źródła ciepła, czyli promieniowania ze Słońca.

    No coz, termos zawiera dwie warstwy odbijajace, a ten to pewnie
    wiecej.

    Mnie tylko o jedno chodzi - dalo sie zrobic.
    To na dwa dni ciepla starczy.

    >tiny.pl/g5w22

    10 k $ gotowy generator ... to duzy, dieslowski agregat chyba podobnie
    kosztuje ?

    >Procesor paliwowy był za drogi, więc produkował za drogi wodór.

    A co on, z platyny, ze taki drogi ? :-)

    Jesli mial 30 lat zywotnosci, to chyba nie taki drogi ... czy jednak
    nie mial ?

    >MAN i Wartsilla robią to na codzień. Jestem pewien że inni też, łatwo
    >znaleźć.

    Diesle okretowe, czy takie male elektrownie ?

    >To potrafi chodzić na surowej ropie naftowej, bez żadnej rafinacji.
    >Masakra.

    A nie na ciezkim oleju, po rafinacji jednak ?
    Mazut ?

    No coz, wolne obroty, spalanie dlugie, temperatura w dieslu wysoka -
    to i ropa surowa sie pali

    J.