  • 51. Data: 2015-12-31 23:01:34
    Temat: Re: mój pierwszy raz
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    b...@g...com wrote:

    > Jak też: szerokość ścieżek w procesie jest ograniczona
    > długością fali lasera, tj. nie może być mniejsza
    > niż 1/2 czy 1/4 długości fali.

    Okazuje się, że może, i to znacznie. Najnowsze chipy 14nm
    wykonuje się tym samym ultrafioletem 193nm, co zawsze. Sztuczka
    polega na wykonaniu "dziwnej" maski, szczegóły poniżej.

    https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi3ppmajIfKAhWGq
    nIKHRkOAXAQFgg9MAM&url=https%3A%2F%2Fwww.ll.mit.edu%
    2Fpublications%2Fjournal%2Fpdf%2Fvol14_no2%2F14_2sub
    wavelength.pdf&usg=AFQjCNFJMRDgRemoGNveEfKyXSGl4YG4T
    w&sig2=t0BoiCO-tsG5AlhCjyfUng&bvm=bv.110151844,d.bGQ

    > Widać jakoś przeskoczyli to ograniczenie.

    Po prostu mądrzy ludzie się za to wzięli i doszli do wniosku,
    że naiwnie rozumiana optyka klasyczna to nie jest ograniczenie
    fizyczne, tylko koncepcyjne. Potem odkryli, jak konstruować
    materiały o ujemnym współczynniku załamania (póki co tylko dla
    mikrofal) i ograniczenie dyfrakcyjne praktycznie zniknęło.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Superlens

    Pozdrawiam, Piotr

  • 52. Data: 2015-12-31 23:04:25
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Ja tylko czekam kiedy problemem będzie przesunięcie paru atomów
    > domieszki o jakieś symboliczne wartosci co spowoduje zmianę obszaru p na
    > n albo odwrotnie ;)

    Problemem? No to zapraszam na seans. :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=oSCX78-8-q0

    Pozdrawiam, Piotr

  • 53. Data: 2016-01-01 14:00:22
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2015-12-31 o 22:04, Dupek Żołędas pisze:

    > A ty wypierdalaj w ogólności !
    >
    > D.Ż.

    No ale on się uważa za "obrońcę zasad", czyli pretenduje (zapewne) do
    tego, aby go uznano za członka elity. No i tu wychodzi jak to
    przysłowiowe szydło - wychodzi to, o czym napisałem w obszczekiwanym też
    i przez niego - poście:
    - z braku elity *rzetelnej* - panują nad nami (j)elita.
    Biedny ten nasz kraj, niezbyt zasobny materialnie, lecz co gorsza jakoś
    tak duchem jeszcze mniej bogaty...

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 54. Data: 2016-01-01 14:17:24
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-31 o 23:01, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > materiały o ujemnym współczynniku załamania (póki co tylko dla
    > mikrofal) i ograniczenie dyfrakcyjne praktycznie zniknęło.

    A gdyby spytać o zdanie specjalistów te parę lat wcześniej, to by
    powiedzieli, że zejść poniżej rozdzielczości limitowanej długością fali
    - już się nie da. A jednak nauka miewa tak zaskakujące zakręty, że aż
    włosy stają dęba.
    A z okazji Nowego Roku można się zapytać o kolejne jej fajerwerki:
    - ciekawe, co będzie "on the top" za lat dziesięć? 25, 50?
    Niech uczestnicy grupy popuszczą wodze fantazji, i trochę po-wymyślają
    gadżetów, co będą nas rajcować w 2020-tym! Ale apeluję o to, aby nie
    odsmażać tego, co jest w tym zakresie "wymyślone" (acz nadal nierealne)
    dawno już temu:
    maszynę czasu, napęd (WARP?) szybszy od c, i temu podobne...

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 55. Data: 2016-01-01 15:10:34
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-12-31 o 23:04, Piotr Wyderski pisze:

    > Problemem? No to zapraszam na seans. :-)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=oSCX78-8-q0

    Fajne :)
    Ale oni bawią się różnymi fajnymi zabawkami. Beze mnie ;(

    Pozdrawiam

    DD

  • 56. Data: 2016-01-01 15:13:14
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2015-12-30 o 10:42, b...@g...com pisze:

    > U nas trza dostarczyć w wyznaczone miejsce.

    Gdzie siedzi Pan Czesio, który potem wszystko wystawia z Panem Heńkiem
    na allegro od złotówki :)

    L.

  • 57. Data: 2016-01-01 19:51:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello BaSk,

    Friday, January 1, 2016, 2:00:22 PM, you wrote:

> [...]

    [...]

    Przedstaw się, tchórzliwe jelito.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 58. Data: 2016-01-01 19:58:26
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Przedstaw się, tchórzliwe jelito.

    Zostaw, wspaniały wątek kalibracyjny do kill fajla się zrobił.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 59. Data: 2016-01-02 00:44:38
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
    [..]
    > Przedstaw się, tchórzliwe jelito.

    Burak.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 60. Data: 2016-01-02 03:39:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > Ale w tej desce tez jest wieloletnie doswiadczenie i eksperymenty,
    > i uzeranie z klientami, ktorym nie udalo sie zrobic ladnie :-)

    o wilku mowa :)

    --
    Piter

    Let me see your war face.