  • 11. Data: 2009-01-07 15:14:45
    Temat: Re: motor czy samochód??!!
    Od: "Rafael" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    qbafire <qbafire@_NOSPAM_gmail.com> napisał(a):

    > Witam, dopiero co zdałem prawko kat. A i B, chcę kupić sobie motor lecz
    > kilka osób odradza mi tego posunięcia, uważają że powinienem nabrać
    > doświadczenia na drodze a w samochodzie jest to bezpieczniejsze (wg nich).

    Ogólnie rzecz biorąc połączenie dynamicznego pojazdu mechanicznego z
    "napalonym" swieżym kierowcą ze sporym prawdopodobieństwem może zaowocować
    zdarzeniem drogowym - lepiej być wtedy w samochodzie :) ...

    Pozdro
    Rafael
    Bandit650

  • 12. Data: 2009-01-07 15:18:13
    Od: "Budyń" <b...@w...riders.pl>

    Użytkownik " Michał" <v...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Nazwą pojazdu jest "motocykl". "Motor" - to jego część. Oczywiście możesz

    Weź sobie jakis słownik w garść. "motor", oprócz oczywiście silnika, to
    potoczne określenie motocykla. Jak najbardziej poprawne i stosowane w
    praktyce od lat. A ze tobie sie wydaje ze jest inaczej, to trudno. Wskazac
    ci link do słownika czy sam znajdziesz?

    b.

  • 13. Data: 2009-01-07 15:20:32
    Od: "Dzik" <m...@g...pl>

    To zalezy jak sie czujesz za kolkiem lub kierownica i czy masz poczucie
    swoich umiejetnosci lub ich braku. Doswiadczenia zapewne po 20 godzinach sie
    nie nabedzie. Osobiscie radzilbym:

    chociaz roczek samochodem pewne obycie na drodze jest a skutki ewentualnej
    stluczki mniej bolesne (przynajmniej w teorii).
    Jak juz troszke kilometrow zrobisz w roznych warunkach po roku czasu qpic
    sobie skuterek albo jakies 150, 250 golas. Pojezdzic sezon po miescie i za
    miastem. Po kolejnym roku pomyslec o motorze nieco wiekszym polecalbym GS
    500 lub CB 500 ta druga do tej pory lubie sobie wypozyczyc od kolegi;-).
    Jesli chodzi o XJ 600 z tego co pamietam jest bardziej wyrywna wiec nie
    polecalbym na pierwsze moto moze bardziej na kolejne po GS-ie lub CB. Zanim
    przesiadziesz sie na szybkie moto o zacieciu sportowym jesli masz mozliwosc
    odwiedzic tor, to pocwiczyc na torze lub zapisz sie na dodatkowy kurs.
    Przede wszystkim nie przeginac przez pierwsze kilka lat, nie szpanowac, nie
    ryzykowac w chwili zawahania odpuscic.
    W moim przypadku wieloletnia jazda za kolkiem pomogla ale nie mozna
    przeniesc do konca doswiadczenia samochodowego na motocyklowe. Mialem to
    szczescie ze uczylem sie na cudzych sprzetach swoj wlasny kupilem dopiero
    niedawno takie czasy byly... A ty zrobisz jak uwazasz:)

    P.S. Sprawdza sie przy kazdym nowo nabytym pojezdzie zanim wyruszysz w
    dalsza droge pocwicz na parkingu albo gdzies gdzie nie ma ruchu sprawdz jak
    sie prowadzi, jak hamuje itd...

    P.S.2. Zanim cokolwiek kupisz poczytac troche w necie na co zwrocic uwage
    przy zakupie, slabe i mocne strony, jakie typowe przypadlosci ma dany
    sprzet. Wazny jest konkretny egzemplarz ktoremu sie przygladasz, lepiej
    kupic pozadna 500 niz dorznieta i pogieta 600tke. Zabierz kogos kto sie zna
    a nie tate ktory kiedys jezdzil WSK-a!!!!!

    P.S. 3. Koniecznie odziez ochronna i nie mowie tylko o kasku!!!!!

    Tak czy inaczej powodzenia. Wierze ze dokonasz slusznego wyboru i zycze
    szczescia bo to tez wazne.

    Suzuki SV 650 S full '07

    pzdr/Dzik

  • 14. Data: 2009-01-07 16:32:46
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-07 16:20:32 +0100, "Dzik" <m...@g...pl> said:

    > Jesli chodzi o XJ 600 z tego co pamietam jest bardziej wyrywna wiec nie
    > polecalbym na pierwsze moto

    źle pamiętasz.

    > moze bardziej na kolejne po GS-ie lub CB.

    W znakomitej większości przypadków - bez sensu.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 15. Data: 2009-01-07 16:39:46
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-07 14:54:49 +0100, qbafire <qbafire@_NOSPAM_gmail.com> said:

> [...]
    > kilka osób odradza mi tego posunięcia, uważają że powinienem nabrać
    > doświadczenia na drodze a w samochodzie jest to bezpieczniejsze (wg

    Poniekąd. Ja najpierw kupiłem motocykl. Prawko miałem wcześniej, ale
    jeździłem sporadycznie, więc takie prawdziwe doświadczenie
    dzień-po-dniu zdobywałem bardziej motocyklem. Da się, ale może być to
    chwilami niebezpieczne i mało komfortowe. Jak jesteś rozsądny i
    będziesz jeździł swoim tempem, to masz jak w banku wyprzedzanie przez
    poirytowanych kierowców puszek na żyletki, spychanie, traktowanie jak
    rowerzysta czy skutersyn. W puszce Cię najwyżej otrąbia. Jak zbyt
    szybko zaczniesz jeździć ponad swoje możliwości, to Cię może pokarać w
    inny, bardziej bolesny sposób. IMHO - lepiej zacząć od samochodu -
    pierwsze błedy są mniej kosztowne dla zdrowia.

  • 16. Data: 2009-01-07 16:43:33
    Od: Fimek <f...@w...usun_to.pl>

    Dnia 07-01-2009 o 14:54:49 qbafire <qbafire@_nospam_gmail.com> napisał(a):

> [...]
    > doświadczenia na drodze a w samochodzie jest to bezpieczniejsze (wg
    > nich). I co na początek, jeżeli już, gs500 czy xj 600? --

    hmm... ja samochodem nie latalem, zrobilem prawko B
    z koniecznosci, zas A - z potrzeby. Zaraz po zdaniu
    egzaminu zasiadlem za sterami GPZ-ty i jakos to sie kreci :)
    Ale nie powiem - wszyscy polecali mi najpierw zakup
    samochodu.

    Najbardziej balem sie, ze jaki diabel we mnie siedzi
    i bedzie mnie ponosic, no i ze nie zapanuje nad maszyna, -
    ktora wtedy wydawala mi sie bardzo mocna. Wiec na poczatek
    nie szalalem z obrotami, uwazalem i staralem sie zestroic
    z motórem. Pomogla mi tez bardzo jazda w deszczu jeszcze
    kiedy jeszcze robilem kurs.

    Latalem glownie po stolicy i na trasie Wawa-Lublin,
    pare razy gdzies indziej - tez w trasie. Jezdzilem
    ile sie dalo:) Nie zaliczylem zadnej wywrotki,
    choc mialem kilka ostrzejszych sytuacji z winy swojej
    innych userow drogi i pogody :/

    I zyje, wiec moge polecic taka droge.

    Pozdrawiam,
    --
    Fimek,
    "Kowalski" GPZ500s

  • 17. Data: 2009-01-07 17:21:08
    Od: "Dzik" <m...@g...pl>

    >źle pamiętasz.

    Mozesz rozwinac przypomniec?:) W moim odczuciu nieco byla.

    >W znakomitej większości przypadków - bez sensu.

    Jesli chodzi o kwestie samego zakupu zblizonych sprzetow to tak, jesli komus
    po prostu przypasuje np XJ-ta to nie.

  • 18. Data: 2009-01-07 18:33:23
    Od: "Majak" <d...@o...pl>

    "Kamil Nowak 'Amil'" <k...@q...spaaaaam.pl> wrote in message

    > A ja moturami jezdze. Na motocyklach jezdza pedaly.
    >
    > No co ty, pedały to na rowerach jeżdżą.
    > A swoją drodą , jesli to prawda to ja nie wiedziałem , że ja no tego...
    > Lecę , powiem żonie i dzieciom.
    Pozdrawiam
    Maciek (motocyklista)
    --
    CRF450
    DRZ400E

  • 19. Data: 2009-01-07 19:38:33
    Od: Rafal K <c...@o...pl>

    Michał napisał(a):
> [...]
    > jeździć moturem :-) Nie słyszałem o nadreprezentatywności osób homoseksualnych
    > wśród jeżdżących motocyklami w stosunku do ogółu społeczeństwa ale widzę, że
    > masz jakieś ciekawe dane. Podzielisz się z nami tą wiedzą?
    >
    > A co do głównego tematu: temat pierwszego motocykla był już wielokrotnie
    > poruszany. Polecam przejrzenie archiwum.
    >
    > Doświadczenie z jazdy zdobyć można zarówno w puszce jak i na moto ale są to
    > trochę różne doświadczenia -choć mają wiele wspólnego. jedno jest pewne:
    > doświadczenie zdobywa się latami. Wyobraźnia i umiar są podstawą przeżycia.

    michas skont stukash ?

  • 20. Data: 2009-01-07 19:39:25
    Od: Rafal K <c...@o...pl>

    v...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):
    > Jaki nick taki poziom dyskusji.
    > Ja jeżdżę motocyklem i chyba prawie wszyscy tutaj też.
    > EOS

    muj stoi w pżedpokoju,
    nie jezdze