  • 1. Data: 2011-12-16 13:37:18
    Temat: nanoboty
    Od: " " <f...@g...pl>

    zastanawiam sie czy daloby sie uzyskac cos
    fajnego w aplikacji ktora wizualizowalaby
    dzialania (ew walki) nanobotow

    aplikacja 2d, kazdy nanobot to po prostu piksel,
    co fajnego moglyby robic te nanobociaki tak by
    dalo sie to ogladac na ekranie ew sterowac nimi
    myszą lub w jakis inny sposob

    pomyslalem poki co ze ew mozna rozwazyc jakas walke
    o zasoby, np grupa nanobotow niebieskich w lewym dolnym
    roku czerwonych w prawym gornym a biale pikselowe zasoby
    na srodku - i cos w stylu przenoszenia jak w przypadku
    mrowek

    ew drugi pomysl to jakas dzialalnosc 'kornicza' tj wiercenie
    dziur w jakiejs szarej przeszkodzie

    pomysly e sa jednak nico rozemglone a przydaloby sie ich
    wiecej ew warto to by dokladniej przemyslec i omowic

  • 2. Data: 2011-12-16 14:23:11
    Temat: Re: nanoboty
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Za swój upór w wymyślaniu koła oraz za opór na docinki ze strony osób z tej
    grupy (również moje) należy Ci się przynajmniej jakiś puchar;)

    Nie myślałeś, żeby przenieść sie na jakąś grupę traktującą o psychologii,
    filozofii? Tam można pisać i pisać, nawet do samego siebie...

  • 3. Data: 2011-12-16 14:33:10
    Od: " " <f...@g...pl>

    co do wymyslania kola to jakos nie przypuszczam by temat
    nanobotow byl jakos specjalnie opracowany (albo chociazby
    temat symulacji nanobotow w 2d - jesli tak to gdzie sa te
    informacje, twierdzenia o nanobotach itd ?)

  • 4. Data: 2011-12-16 16:56:27
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-12-16 14:37, f...@g...pl pisze:
> [...]
    > dziur w jakiejs szarej przeszkodzie
    >
    > pomysly e sa jednak nico rozemglone a przydaloby sie ich
    > wiecej ew warto to by dokladniej przemyslec i omowic

    A może małe cząsteczki (może być nanoboty) podążające za
    sygnałem i zjadające konkurencję (przerabiają ja na swoich)?

    http://www.ufoot.org/liquidwar
    http://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_War

    Bardzo fajne gierki (już nie pamiętam w którą
    wersję grałem). Kod źródłowy do podejrzenia
    na pewno w wersjach 3, 5 i 6.

    pzdr
    bartekltg

  • 5. Data: 2011-12-16 20:27:04
    Od: " " <f...@g...pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_War
    >
    > Bardzo fajne gierki (już nie pamiętam w którą
    > wersję grałem). Kod źródłowy do podejrzenia

    ok, zobacze

    zasiadlem i trzasnalem w miedzyczasie zaczatek realizacji pomyslu
    ale nie jest to zbyt widowiskowe bo to tylko niealiasingowe piksele w
    dwu kolorach

    http://dl.dropbox.com/u/42887985/nanoboty.zip

    (pozatym to nic nie robi tylko niebieskie skupiaja sie obok bialych,
    i czekaja az je 'zjedza' po czym end - ew moze daloby sie to kiedys
    rozwinac)

    -> ten kawalek wyniosl az 400 linijek kodu (czyli troche roboty
    powiedzialbym ze 400 kilo wegla lopata, do tego glowa mnie rozbolala
    i znowu czuje ze programowanie to marnowanie zycia, gdy tymczasem
    powinienem lepiej lazic po barach z jakimis paniami (kompletnie
    mi obcymi - w _porzadnym_ bardze nie bylem z piec lat :(

    (ill man fir)

  • 6. Data: 2011-12-17 01:25:20
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-12-16 21:27, f...@g...pl pisze:

    > ok, zobacze

    Odpal, pograj i tyle.

    > -> ten kawalek wyniosl az 400 linijek kodu (czyli troche roboty
    > powiedzialbym ze 400 kilo wegla lopata, do tego glowa mnie rozbolala

    Chyba w życiu nie przerzuciłeś pół tony węgla łopatą;)

    > i znowu czuje ze programowanie to marnowanie zycia, gdy tymczasem
    > powinienem lepiej lazic po barach z jakimis paniami (kompletnie

    Idź na to piwo, zdrowiej bedzie.

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2011-12-17 08:33:13
    Od: " " <f...@g...pl>

    > e za

    podazajace za jakim sygnalem? jak konkretnie?

    widzialem to ze dwa lata temu, w miare ok choc
    nie sklanialo mnie by grac calymi godzinami a sam
    chcialbym znalezc cos jednak bardziej grywalnego

    pozatym liquid to zupelnie inny temat (niz nanoboty)

    nanoboty ew chyba jednak mają pewien potencjal
    i zobacze ile uda mi sie obbadac - musze jednak
    wymyslek konkretne zachowania

    - na poczatek moze sprobuje wyslac chmare by nazbierala
    i przyniosla "bialego" (nie wiem jak to nazwac, paczki?
    zasoby?) do bazy

  • 8. Data: 2011-12-17 08:57:47
    Od: " " <f...@g...pl>

    > e za

    (pominawszy ze nie wiem co ma byc z tym sygnalem)co do reszty
    zdania - jak wtedy zachowac rownowage, kiedy jedna strona
    przerobi na swoich czesc drugich to zyska przewage
    ktora rozrosnie sie z czasem i koniec

  • 9. Data: 2011-12-17 09:53:52
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-12-17 09:57, f...@g...pl pisze:

    > (pominawszy ze nie wiem co ma byc z tym sygnalem)co do reszty

    Kulki lecą najkrótszą drogą do wskaźnika (sterowanego
    kalwiaturą i podobno myszką).

    > zdania - jak wtedy zachowac rownowage, kiedy jedna strona
    > przerobi na swoich czesc drugich to zyska przewage
    > ktora rozrosnie sie z czasem i koniec

    I jedna strona wygrywa. Na tym zabawa polega.
    Aż sobie to ściągnąłem aby przypomnieć.
    Limit czasu to kilka minut. Grając z komputerem
    zdarzało mi się wygrać po ~20s (zależnie od mapki).

    Parę razy wygrałem mimo początkowego zbicia do
    1/2 czy 1/3 początkowej ('równowagowej') liczebności.
    Po to sterujesz tymi 'bakteriami'/'nanobotami'.

    Nie wiem, po co pytasz skoro
    - grałeś
    - jest opis zasad algorytmu:
    http://www.ufoot.org/liquidwar/v5/techinfo/algorithm
    szczegolnie Move, szczególniej rules.

    pzdr
    bartekltg

  • 10. Data: 2011-12-17 11:22:50
    Temat: Re: Porównanie różnych języków
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    > Nie wiem, po co pytasz skoro
    > - grałeś
    > - jest opis zasad algorytmu:

    chodzilo mi o bardziej 'niezwiazane pomysly'

    na tej gierce nie chce sie wzorowac bo o ile jest
    zwiazana z nanobotami to w dosyc szczegolnym przypadku
    (zwartych grup lub jeszcze mniej)

    mi chodzi o ogolne pomysly, (np na podstawie tego
    zaczatka programu ktory wrzucilem) co takie nanobociaki
    moglyby robic, jak konkurowac itd

    w sumie jest tu calkiem duzo mozliwosci pytanie tylko jak
    wymyslec i pozniej zaimplementowac oos fajnego

    (to moje pierwsze podejscie do nanobotow nawett jak nic
    fajnego sie nie uda uzyskac to chyba i tak bede wracac do
    tego tematu bo na pewno warty jest rozpracowywania)